הקרב על האינטרנט: HOT שוקלת בג"ץ נגד משרד התקשורת

זאת בשל סירובו לתת לה רישיון ספקית אינטרנט, אותו מנסה HOT להשיג כבר למעלה משנתיים

חברת HOT שוקלת לעתור לבג"ץ כנגד משרד התקשורת בשל הקשיים שמערים נגדה המשרד במתן רישיון ISP (ספק אינטרנט). ב-HOT סבורים כי טיוטת הרישיון האחרונה שהוצגה בפניה כוללת החמרה בדרישות ההפרדה המבנית ונוסף לתנאים נוספים שהעלה המשרד - כל אלה הופכים את קבלת הרישיון במתכונת המוצעת על-ידי המשרד לבלתי הגיוניים עבורה.

חברת HOT מנסה לקבל רישיון אינטרנט במשך למעלה משנתיים, ומשרד התקשורת - בשל חילוקי דעות פנימיים ובשל היעדר מנהיגות מקצועית - כושל פעם אחר פעם בניסיון להגיע להבנות לגבי תנאי הרישיון של החברה.

השיא היה לאחרונה, כאשר החליט שר התקשורת משה כחלון להעניק לחברה רישיון ISP בהפרדה מבנית מלאה, שסוכמה עם פטריק דרהי, בעל השליטה ב-HOT.

אולם דרהי לא היה מודע לחלוטין למשמעויות ההפרדה המבנית המלאה ונתן את הסכמתו בניגוד לעמדת הדרג המקצועי בחברה. העניינים הסתבכו משום שכתוצאה מכך הזדרז משרד התקשורת לנפק לחברה טיוטת רישיון שעמה HOT עצמה כלל אינה יכולה לחיות.

ב-HOT שורר כעס רב על התנהלות המשרד מול החברה בסוגיה, ומושמעת ביקורת חריפה על כך.

HOT מתקשה לקבל את טיוטת הרישיון משום שההפרדה המבנית שנדרשת ממנה היא טוטאלית ומחמירה אף יותר מאשר מונהגת בקבוצת בזק: היא נדרשת להקים חברה נפרדת לחלוטין, עם דירקטוריון והנהלה נפרדים והפרדה פיזית, מה שמונע אפשרות לשירות לקוחות משותף בין HOT שידורים לבין HOT טלקום ופעילות האינטרנט החדשה. הניסיונות של HOT לבקש הקלות בדרישות ההפרדה לא התקבלו, וזה מה שמעכב את קבלת הרישיון.

במצב הדברים הנוכחי ל-HOT אין הרבה ברירות, ולכן היא שוקלת לעתור לבג"ץ בעניין. מהחברה סירבו להתייחס לידיעה.