ריצ'ארד ראסל: "קדחת זהב" עומדת לפרוץ - הדולר ימשיך ליפול

גורו השווקים: "העולם לא סומך יותר על הדולר. האמריקנים עדיין לא מבינים מה קורה ואיך הכסף שלהם מאבד מערכו וכשהם יקלטו את זה, תתחיל הבהלה האמיתית לזהב"

גורו השווקים "הזועם", ריצ'ארד ראסל, צופה כי העליות החדות במחיר הזהב בשנים האחרונות הן רק הפתיח למה שצפוי בשנים הקרובות.

"העולם לא סומך יותר על הדולר. האמריקנים עדיין לא מבינים מה קורה ואיך הכסף שלהם מאבד מערכו וכשהם יקלטו את זה, תתחיל הבהלה האמיתית לזהב", כותב ראסל בניוזלטר האחרון ששלח ללקוחותיו.

עוד כותב ראסל כי "האמת והמצב הטרגי של האמריקנים יצוף מתישהו ואז גם המדיניות האווילית של הפדרל ריזרב תתברר לאשורה. זה יוביל לשלב השלישי בשוק השורי האדיר של הזהב ותתחיל 'קדחת זהב' שתרים את מחיר המתכת היקרה לשיאים חדשים".

בשבוע שעבר אמר ראסל כי "לאחר עשור של ירידות שערים שבשיאן תוכניות החילוץ הממשלתיות הבומבסטיות בארה"ב בהיקף של כטריליון דולר, הכסף הזה נמצא היום במבחן התוצאה - והתוצאה היא ברורה - זהו הסוף של עשור האיוולת בארה"ב".

כזכור, ראסל זיגזג בדעתו בחודשים האחרונים: במאי טען כי השוק בדרך לקריסה, ביולי טען כי הראלי בוול סטריט צפוי להימשך, וחודש לאחר מכן שב לפסימיות וטען כי שוקי המניות מתפוררים לנגד עינינו. אבל במשהו אחר הוא עקבי - בגישה שלו לגבי ההשקעה בזהב. ראסל ממליץ כבר חודשים למנויי הניוזלטר שלו ("Dow Theory Letters") לנקות אורוות ולמכור מכל הבא ליד בכדי להשיג נזילות, ולהעביר את כל הכסף לזהב.

לדבריו, עידן "החיים הטובים" בוול סטריט הגיע לסיומו - ואת זאת השווקים אמרו לו, כמיטב המסורת מבית ראסל. הכסף הממשלתי שמדפיסים הבנקים המרכזיים נמצא כעת במבחן התוצאה - ולהערכתו של ראסל הדבר יתברר כהונאה, והזהב יתברר כדבר האמיתי. "זהו הסוף של שוקי המניות בכל הנוגע לקסם שהם מקרינים וההבטחה לעתיד ורוד. זהו הסוף לתיאוריה של וורן באפט שאומר כי יש לקנות מניות טובות ולהחזיק בהן לכל החיים - זה פשוט שטויות", אומר ראסל. "האמריקנים כבר לא יכולים להיות בטוחים בפנסיה שלהם, כבר לא יכולים בוודאות להבטיח עולם של הזדמנויות לילדים שלהם - וזה מפחיד", הוא הוסיף.