מגמה מעורבת בסיום המסחר בוול סטריט: טבע עלתה 1.8%

הפד: "קצב ניצול המשאבים ילך ויתגבר בחודשים הקרובים בעוד האינפלציה תישאר נמוכה" ■ לפני הפתיחה פורסמו נתונים משוק הדיור שהפתיעו לטובה ■ מניית נייס טיפסה 2.4%

יום המסחר בוול סטריט נפתח בירידות קלות אולם לאחר מכן המגמה הפכה למעורבת יותר, כשהמשקיעים עברו לשוליים בהמתנה לפדרל ריזרב. לאחר הודעת הפד עברו המדדים המובילים לעליות, כשהמשקיעים נתלים במשפטים החיוביים שהוזכרו בהודעה (על כך בהמשך). העליות לא החזיקו מעמד והמדדים חזרו למגמה מעורבת עד לסיום.

האירוע המרכזי של היום היה כאמור ב-20:15, שעון ישראל, עם פרסום הודעת המדיניות של הפדרל ריזרב. חברי ועדת השוק הפתוח (FOMC) של הפדרל ריזרב, בראשות בן ברננקי, פרסמו הערב (ג') את הודעת המדיניות המוניטארית לאחר שני ימי דיונים. מההודעה עולה כי הריבית נותרה כצפוי ברמה של 0%-0.25% ו"תמשיך להשאר ברמה זו במשך תקופה ממושכת". ניסוח שהיה צפוי. גם הדיווח כי "קצב הצמיחה הכלכלית והגידול במספר המועסקים הואט בחודשים האחרונים" וכי "נמשיך לרכוש אג"חים של המימשל בכספים שמתקבלים מפדיון אגרות חוב שהפד מחזיק" היה צפוי.

עוד נאמר בהודעת הפד כי המעסיקים בארה"ב לא מעסיקים עובדים חדשים וכי מחירי הנדל"ן נמצאים תחת לחץ מתמשך. גם האשראי הבנקאי ממשיל להתכווץ, אם כי בקצב מתון יותר לעומת החודשים האחרונים". עם זאת, "הועדה צופה כי קצב ניצול המשאבים ילך ויתגבר בחודשים הקרובים, אם כי בקצב מתון". בנוסף, "שיעור האינפלציה נמצא ברמה נמוכה מהיעד ארוך הטווח וצפוי להישאר נמוך בעתיד הקרוב, לפני שיחזור בהדרגתיות לרמה נורמאלית".

עוד נאמר בהודעה כי הועדה תמשיך לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות ותהיה מוכנה לבצע פעולות נוספות במידת הצורך על מנת לתמוך בפעילות הכלכלית ולהחזיר את שיעור האינפלציה לרמה הרצויה.

לאחר ההודעה רושם האירו זינוק של 1.35% לרמה של 1.323 דולרים לאירו. הזהב עבר לעלייה ורשם התחזקות של 0.6% לשיא של 1,288 דולר לאונקיה.

התייצבות בכלכלה הגלובלית

שנתיים לאחר קריסת ליהמן ברדרס, שלושה מכל חמישה משקיעים גלובליים סבורים שהכלכלה הגלובלית התגברה על המשבר הפיננסי והתייצבה. מעטים מאמיני שהכלכלה מתאוששת, כשרק אחד מכל 6 משקיעים תיארו אותה כמתרחבת. כך לפי סקר שערכה בלומברג בקרב 1,408 משקיעים, אנליסטים וסוחרים. 41% מהמשיבים לסקר אינם משוכנעים שתמונת המצב הפיננסית היא יציבה וטוענים שסביר שיתרחשו סערות נוספות. "אם נתייחס למצב כמכלול, העולם התייצב. השווקים המתפתחים של אסיה ואמריקה הלטינית מספקים תמיכה לכלכלה העולמית", אמר עוזי צימרמן, מנהל קרן גידור ומשיב לסקר.

הנהלת קרן BlackRock, המנהלת נכסים בהיקף של כ-3 טריליון דולר, מעריכה שהכלכלה העולמית תאט את צמיחתה בצורה משמעותית בחצי השני של 2010 אולם לא תידרדר למיתון נוסף. "אנחנו לא צופים הדרדרות למיתון נוסף אולם כן צופים האטה משמעותית בצמיחה", אמר סטפן הול (Stephen Hull), מנהל ואסטרטג השקעות בקרן.

נתון מאקרו חיובי פורסם היום, ב-14:30 שעון ישראל, בארה"ב. מדובר בהתחלות ואישורי בנייה לחודש אוגוסט. התחלות בנייה זינקו ב-10.5% לרמה של 598 אלף בחישוב שנתי לעומת צפי לעלייה מתונה יותר ל-550 אלף בחישוב שנתי, לעומת 541 אלף בחודש יולי. כך מסר משרד המסחר בוושינגטון. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז חודש אפריל. גם אישורי בנייה רשמו עלייה בלתי צפויה של 1.8% לרמה שנתית (מותאמת עונתיות) של כ-569 אלף יחידות לעומת צפי לירידה מ-548 אלף ביולי ל-555 אלף.

דו"חות חזקים לקרניבל, מגל מקבלת הלוואת בעלים של 10 מיליון דולר

בנק אוף אמריקה , הבנק הגדול ביותר בארה"ב במונחי שווי נכסים, מפטר 400 עובדים חטיבת הבנקאות הגלובלית. כך דיווחה סוכנות בלומברג, על סמך מקור המקורב לנושא.

מניית קרניבל של מיקי אריסון המשיכה לרשום עליות לאחר שהחברה פרסמה הבוקר דו"חות טובים והעלתה תחזיות.

אדובי תפרסם לאחר הנעילה את דו"חותיה לרבעון הפיסקאלי השלישי שלה, כשהצפי הוא שיצרנית הפוטושופ תדווח על רווח של 49 סנט למניה, לעומת 35 סנט ברבעון המקביל.

HP הודיעה שהיא יישבה מחלוקת משפטית עם המנכ"ל לשעבר, מארק הרד.

מיקרוסופט מרחיבה את שירות ההורדות המקוון שלה Zune לאירופה כשהיא מהמרת שבסיס הלקוחות של קונסולת Xbox שלה יעזור לה לגבור על אפל.

מכה לטבע בארה"ב: החברה הפסידה היום במאבק שניהלה בעת האחרונה כנגד מתחרתה ההודית רנבקסי בסוגיית השיווק וההפצה של גרסה גנרית לטיפול במחלת האלצהיימר של חברת התרופות איסיי - האריצפט. על פי הדיווח, רשות התרופות והמזון האמריקנית (FDA) אסרה על טבע לשווק את גרסתה לתרופה משך חצי שנה (180 יום) החל מהמועד בו תחל רנבקסי את הפצת הגרסה שלה, ככל הנראה ב-25 לנובמבר השנה, עת יפוג תוקף הפטנט על תרופת המקור.

חברת מגל דיווחה היום כי בעל המניות העיקרי בחברה, נתן קירש, העביר למגל הלוואת גישור בהיקף של כ-10 מיליון דולר, המהווה את הצעד הראשון בתוכנית האסטרטגית של החברה לגיוס הון.

חברת גילת דיווחה היום כי השלימה פריסה של רשת תחנות תקשורת לוויינית במדינה בצפון אפריקה. לא נמסר על היקף העיסקה.