עם טעם וריח: דמי הקישוריות

ניצחון שקרבות רבים אחריו: כחלון יצטרך להמשיך לעמוד על המשמר מול חברות הסלולר

טעם עז של ניצחון וריח עז של הצלחה נודפים מההחלטה על הפחתת דמי הקישוריות לפחות מ-7 אגורות כבר בינואר2011, ועד לרמה של 5.55 אגורות בשנת 2014.

המהלך ללא ספק קוטף את תואר המהלך המוצלח של השנה. טעמו המתוק מענג את צרכני הסלולר, הלא הם כלל אזרחי ישראל, לא רק בגלל שאחד מסעיפי ההוצאות המכבידים עליהם ביותר צפוי להצטמצם - אלא בעיקר בגלל תחושת הניצחון.

באמצעות סוללות של לוביסטים, שורה של עורכי דין ממולחים ואפילו אי-אלה נציגים בכנסת, שלחו חברות הסלולר חיצים משומנים לעברו של שר התקשורת משה כחלון. לרגעים היה חשש שהוא עומד להיכנע, או להמתיק עבור חברות הסלולר את הגלולה המרה, אבל נראה כי הוא השכיל להבין כי מבחן הקישוריות הוא כנראה המבחן הגדול ביותר של תפקידו כשר התקשורת, ובמידה מסוימת, של הקריירה הפוליטית שלו. את הכישלון במבחן הזה הוא יתקשה להסביר לבוחרים, ואילו הצלחה תצייר אותו כאביר הצרכנים. לא במקרה מדורגות חברות הסלולר בצמרת החברות השנואות על הצרכנים, וכחלון יודע זאת היטב.

יש להניח כי חברות הסלולר, כמנהגן בקודש, לא יניחו לשורת ההכנסות שלהן להצטמצם כל-כך מהר. בעשור האחרון הן העלו לדרגת אמנות את הניסוחים הפתלתלים של החוזים, הסעיפים הכובלים, קנסות היציאה האימתניים והמסלולים המורכבים שאיש אינו מסוגל לפענח.

כדי שנוכל להתבשם מניחוח החלטתו האמיצה של האביר - סליחה, השר כחלון - עליו לעמוד על המשמר בדיוק בנקודות האלה גם בחודשים הקרובים.

משה כחלון
 משה כחלון