מיומנו של איש היי-טק: הצעה לחוזה שיישפר את חיינו מקצה לקצה

בין מחלקת המו"פ למחלקת השיווק והמכירות מתנהל קרב נצחי ■ להלן חוזה אי-לוחמה

בין מחלקת המו"פ למחלקת השיווק והמכירות מתנהל קרב נצחי. היום אני מביא בפניכם הצעה לחוזה שעשוי לשפר את חיי כולנו מקצה לקצה.

חוזה זה נערך ונחתם ב-14 בספטמבר 2010, בין מחלקת המו"פ (להלן: R&D) למחלקת השיווק והמכירות (להלן: Sales) - הצדדים.

הואיל והמחלקות עובדות באותה חברה ומעוניינות למכור את מוצרי התוכנה שלה, והואיל ואנשי המו"פ חכמים ויודעים לפתח תוכנה מדהימה, והואיל ואנשי השיווק והמכירות גם הם יקרים (תרתי משמע) ומסוגלים למכור תוכנה שעדיין לא פותחה, הוסכם בין הצדדים:

1. כינויים:

א. אנשי ה-R&D יימנעו מלכנות את אנשי ה-Sales בכינויים פוגעניים, לרבות "עניבות" ו"מטומטמים".

ב. אנשי ה-Sales יימנעו מלכנות את אנשי ה-R&D בכינויים פוגעניים, לרבות "אוסף של חנונים", או את האזור בו יושבים אנשי ה-R&D "הגיקיה".

2. חלוקת תפקידים:

א. אנשי ה-R&D יעסקו במו"פ תוכנה בלבד, ולא ינסו או יתיימרו לנסות לדבר עם לקוחות ו/או למכור ללקוחות.

ב. אנשי ה-Sales יעסקו בשיווק ובמכירות בלבד, ולא ינסו או יתיימרו לנסות לפתח תוכנה ולהמציא אלגוריתמים או יכולות לא קיימות או מוכחות לטכנולוגיות בשימוש.

3. תקלות ובעיות:

היה ותתעורר בעיה כלשהי, באג בתוכנה, הודעת שגיאה מפחידה ו/או כל אירוע אחר שמעיד שהתוכנה לא עובדת (להלן: האירוע), מסכימים הצדדים:

א. לא להטיל מיידית את האשמה זה על זה.

ב. לא להשתמש במילים בוטות לתיאור הסיבות לאירוע, ובמיוחד לא "בוא'נה, מי פיתח את החרא הזה?" וכמו-כן לא בביטוי "בוא'נה, מי מכר ללקוח את הדבר הזה, שבכלל לא מתאים ליישום שלו?".

ג. אנשי ה-R&D מתחייבים שלא להתנשא על אנשי ה-Sales ולא להשתמש בלשון שיש בה יותר מרמיזה כי אינם מבינים מחייהם ולא מבינים כמה התוכנה מסובכת, בגלל הדרישות הבלתי אפשריות שהגדירו.

ד. אנשי ה-Sales מתחייבים שלא להתנשא על אנשי ה-R&D, ובמיוחד שלא להשתמש בלשון שיש בה יותר מרמיזה שאם הם מסתכלים על הקוד לשנייה וחצי, הם כבר יודעים כיצד לפתור את האירוע.

"הו, כולנו צוות אחד"

4. פגישות עם לקוחות:

א. אנשי ה-R&D מתחייבים שלא לדבר בפגישות עם לקוחות, פרט לאותם מקרים בהם נתבקשו לדבר, ו/או להסביר דבר מה (טכני), ובמיוחד שלא לדון בשום נושא הקשור ללוחות זמנים של גרסאות תוכנה ו/או העמידה בהם.

ב. אנשי ה-Sales מתחייבים שלא לדבר על שום נושא טכנולוגי ו/או נושא הדורש מחשבה מעמיקה ואנליטית. במיוחד הם מסכימים שלא לנסות ולהסביר איך התוכנה עובדת ו/או אילו אלגוריתמים נמצאים בבסיסה.

ג. אנשי ה-Sales מתחייבים באופן חד-פעמי ובלתי חוזר לפרגן פעם אחת לפחות במהלך פגישה עם כל לקוח לאנשי ה-R&D.

ד. אנשי ה-R&D מתחייבים בזאת לחייך בצניעות למשמע הפרגון ולהשתמש בביטוי "הו, כולנו פה צוות אחד", כשהם מישירים מבט לעבר אנשי ה-Sales.

5. אדמיניסטרציה:

א. הצדדים מתחייבים בזאת שבחירת החדרים במשרד תיעשה בהגרלה, ובשום מקרה לא יישבו אנשי ה-Sales בחדרים מהודרים יותר משל ה-R&D.

על החתום - הצדדים.

הכותב הוא יזם ומנהל בתעשיית ההיי-טק