אירופה עצרה את החגיגה: פרנקפורט איבדה 1.3%

היעדר הצהרה ברורה של הבנק הפדרלי בארה"ב על צעדים מעשיים למניעת ההאטה גוררים את היבשת למימושים ■ במזרח - מגמה מעורבת על רקע המשך התחזקות הין היפני

"ראלי ספטמבר" בשווקים נבלם היום כאשר בורסות אירופה פנו דרומה ונרשמו בהן מימושים. על אף פתיחה חיובית לבורסות ביבשת, המדדים המובילים בגוש האירו איבדו עד 1.3% מערכם כאשר מגזר הבנקים הוביל את המגמה השלילית.

בחדרי עסקאות ביבשת הסבירו כי המשקיעים מאוכזבים במידת מה מהעובדה שיו"ר הבנק הפדרלי האמריקני, בן ברננקי, לא הצהיר על צעדים מעשיים ספציפיים בהם ינקוט באופן מיידי כדי למנוע מצב של האטה בכלכלת ארה"ב אלא דיבר באופן כללי והביע רק נכונות "עקרונית" לנקוט בצעדים במידה ויידרש לכך.

עם זאת, על פי הערכות מרבית האנליסטים באירופה - מדובר על גל מימושים קצר מאוד וטבעי לאחר חגיגת העליות של השבועות האחרונים ובטווח הבינוני תימשך המגמה החיובית גם בבורסות אירופה.

בבורסות אסיה, לעומת זאת, נרשמה הבוקר מגמה מעורבת במסחר עם נטייה לעליות שערים. מדד ההאנג סנג זינק ביותק מ-0.8% אך התמתן לקראת הנעילה כשהוא עדיין מצליח לשמור על הצבע הירוק.

היצואנים ביפן ממשיכים להביע דאגה עמוקה מההתחזקות המתמדת בשערו של המטבע המקומי - הין היפני, ומההשפעה האפשרית של התחזקות זו על הכנסותיהם. גם היום מתחזק הין בשיעור של 0.4% אל מול הדולר האמריקני.

מבין מניות הטכנלוגיה והייצוא הגדולות במזרח נציין את פנסוניק ואת שארפ שנהנו מעליות נאות.

[לפורטל הפיננסי]