השיבה הביתה בחג: אריאל שרון חוזר לביתו בנגב להמשך טיפול

ראש הממשלה לשעבר עוזב את בית החולים ומועבר להמשך טיפול רפואי בחוות השקמים, ביתו שבנגב ■ הדבר אינו מלמד על שינוי במצבו הרפואי, והוא מוסיף להיות מוגדר כ"צמח"

השיבה הביתה: אריאל שרון ישוב לראשונה מזה חמש שנים לחוות השקמים, שם כבר הוצב הציוד הרפואי המתאים, כך מדווח היום העיתון "ידיעות אחרונות". הדבר לא מעיד על שינוי במצבו הבריאותי, אך בניו מקווים שיבלה את ימיו האחרונים במקום לו היה קשור יותר מכל.

ראש הממשלה לשעבר שוהה כבר למעלה מחמש שנים בבית החולים תל השומר ומוגדר כ"צמח", לאחר שלקה באירוע מוחי. הוא מחובר למכונת הנשמה וצינורות הזנה. בנסיבות הקשות האלו ביקשו בניו, עומרי וגלעד, להעבירו לטיפול רפואי בחווה. בשלב הראשון הוא יועבר לתקופת ניסיון של ימים ספורים, ורק לאחר מכן ישהה שם באופן סופי.

שרון עתיד להיכנס לחדר בקומה השנייה שהיה חדר השינה שלו במשך שנים. במקום כבר הושלמו ההכנות, ואף נבנתה מעלית כדי שיהיה ניתן להעבירו בקלות.

המקום בו התקבלו ההחלטות הגורליות

החווה שבנגב המערבי הייתה ועודנה סמל לכל מה שייצג אריאל שרון. שם קבורה אשתו האהובה לילי, לשם חזר כל ערב ומשם גם קיבל את ההחלטות החשובות ביותר שהשפיעו על חיי כל אזרח במדינה. באותו מקום נהג גם להתכנס פורום האנשים המקורבים אליו ביותר, "פורום החווה".

גם בימיו הסוערים ביותר כראש ממשלה, נהג שרון לטייל בשדות להתעניין בגידול הבקר ובנעשה בחווה. כיום מנהל אותה עבורו בנו גלעד. גם עומרי שרון נוהג להגיע למקום, אם כי לעיתים רחוקות יותר. לחווה הובאו כבר עם כניסתו לתפקיד של אהוד אולמרט, מספר פריטים ששימשו את שרון כראש ממשלה. הפטיש שבאמצעותו ניהל את ישיבות הממשלה כבר מוצב בבית, וגם הכיסא עליו ישב בעת ההתכנסויות.