פוטאש לרשויות בארה"ב: תמנעו ההשתלטות העוינת של BHP

פוטאש עוד הדגישה שניסיון ההשתלטות של BHP מחייב תמיכה של מעל שני שליש מבעלי המניות ולא רק חצי ■ פוטאש עצמה כבר דחתה בחודש שעבר את הצעתה של BHP ביליטון לרכישתה תמורת כ-39 מיליארד דולר

ענקית הדשנים הקנדית פוטאש הגישה היום (ד') בקשה לבית המשפט בארה"ב במטרה לבלום את ההשתלטות העויינת של חברת הכרייה האוסטרלית BHP ביליטון . במסגרת הבקשה, פוטאש טענה כי BHP צירפה טענות שגויות ומטעות במסגרת הצעת ה-38.6 מיליארד דולר שלה.

פוטאש עוד הדגישה שניסיון ההשתלטות של BHP מחייב תמיכה של מעל שני שליש מבעלי המניות ולא רק חצי, כפי שטוענת החברה האוסטרלית.

פוטאש עצמה כבר דחתה בחודש שעבר את הצעתה של BHP ביליטון לרכישתה תמורת כ-39 מיליארד דולר בטענה כי "היא נמוכה מדי ולא משקפת את מלוא האינטרסים של בעלי המניות".

בתוך כך, חברת הכימיקלים הסינית סינוכם (Sinochem), בבעלות ממשלתית, עשויה להגיש הצעת רכש נגדית לענקית הדשנים הקנדית פוטאש תחת הצעתה של חברת הכרייה האוסטרלית BHP ביליטון. החברה, ממתינה כעת לאישור הממשלה לאחר שהגישה בקשה לאישורה. נזכיר כי סין כבר הביעה בעבר חוסר נוחות מהמיזוג האפשרי בין BHP ביליטון לפוטאש - מיזוג העלול ליצור "מונופול דשנים" לדעת הממשל הסיני.