ח"כ זחאלקה להודו: ישראל מוכרת נשק פגום - הפסיקו את הקשרים

ח"כ ממפלגת בל"ד בכנס שהתקיים בסוף השבוע בהודו: "הודו צריכה להפסיק את כל קשרי המסחר הביטחוניים עם ישראל - המלחמה נגד חיזבאללה לוותה כולה בכשלים של הנשק הישראלי"

"הודו צריכה להפסיק את כל קשרי המסחר הביטחוניים עם ישראל - ישראל מוכרת להודים נשק פגום שכשל בעת הפעולות שלה בלבנון". את הדברים אמר לא אחר מאשר ח"כ ג'אמאל זחאלקה (בל"ד), בכנס שכותרתו "הבעיה הפלסטינית" שהתקיים בסוף השבוע בהודו, כפי שפורסם באתר האינטרנט של העיתון ההודי "דה-הינדו".

"הנשק שהודו רוכשת מישראל משמש בין היתר נגד התנגדות פלסטינית, סייג זחאלקה, "אבל ישראל גם פורקת אמצעי לחימה פגומים - הטנקים פגיעים בפני פגזים פשוטים, מערכת ההגנה שלהם 'נרדמה בשמירה', ובעצם המלחמה נגד חיזבאללה לוותה כולה בכשלים של הנשק הישראלי", לדבריו.

זחאלקה התייחס לשיחות בין ישראל והפלסטינים והלין על היעדרותו של ארגון החמאס משולחן הדיונים - "זה מקטין את הסיכויים למציאת פתרון שיהיה מקובל על הצדדים - זה פשוט מוסר כפול", לדבריו. זחאלקה גם הביע ספק אם ישראל תוכל להגיע לעמק השווה עם הפלסטינים בשיחות, וזאת מפני ש"ישראל מדברת עם הפלסטינים מתוך הנחה שהיא הביסה אותם, ובעצם השיחות הן תנאים לכניעתם - וכך היא מתייחסת אליהם".

ח"כ זחאלקה אמר כי השיחות מאפיינות את האסכולה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכי הוא פשוט רואה בזה כניהול הסכסוך. זחאלקה אמר גם כי הוא מאוכזב שנתניהו מצא בנשיא ארה"ב ברק אובמה כשותף שמקבל את הטקטיקה הזו שבעצם מסמלת את התרבות הפוליטית של ישראל ומנהיגיה.