על הגלים: מעלות מקפיצה את דירוג החוב של צים ב-4 דרגות

מצרפת "אופק חיובי" לדירוג ■ "הביצועים התפעוליים של צים טובים מציפיותינו ומקדימים את התחזית שהוצגה לנו במסגרת התכנית העסקית שהתלוותה להסדר החוב"

לאחר השיפור שהשיגה צים מקבוצת החברה לישראל של עידן עופר בתוצאותיה ברבעון השני, חזרתה של החברה לרווחיות, והשיפור בתנאי הסחר בשוק הספנות העולמי, מודיעה מעלות S&P על העלאת דירוג אגרות החוב של צים ב-4 דרגות לדירוג BB+. מעלות גם מצרפת "אופק חיובי" לדירוג.

במעלות אומרים כי "הביצועים התפעוליים של צים טובים מציפיותינו ומקדימים את התחזית שהוצגה לנו במסגרת התכנית העסקית שהתלוותה להסדר החוב שסוכם בנובמבר 2009. השינוי החיובי בסביבה העסקית שחל בחציון הראשון של 2010 מתבטא בעלייה בתעריפי ההובלה ובנפח הפעילות, ותרם לשיפור משמעותי בתמונת הנזילות של צים לטווח הקרוב. רמת המינוף של החברה נותרה גבוהה מאוד, אך איננו חוששים מתסריט של כשל פרעון בטווח הקרוב".

צים פרסמה לאחרונה את דוחות הרבעון השני לשנת 2010, בהם הציגה רווח תפעולי (EBITDA) של 87 מיליון דולר, ותזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של 94 מיליון דולר. המחזור הסתכם בכ-933 מיליון דולר, עלייה של 72% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

כמו כן, לאחרונה השלימה צים את קבלת שתי אוניות הענק האחרונות מתוך סדרה של 8 אוניות שמסירתן נקבעה לשנים 2009-2010. מסירת האוניות לוותה במימון בנקאי צמוד על ידי קונסורציום בינלאומי של בנקים.

עוד מציינים במעלות כי "אנו מצפים להמשך המגמה החיובית בחציון השני של השנה ולהתחזקות הפרופיל הפיננסי". מנגד, "אין שינוי לטובה בהערכת הסיכון העסקי של החברה שכן זה תלוי בשיעורי הרווחיות שתציג צים לאורך זמן וביכולתה לשפר את מעמדה התחרותי שנפגע במהלך השנתיים האחרונות".

אלון רווה, סמנכ"ל הכספים של צים אמר: "העלאת הדירוג הינה הוכחה ברורה להצלחת תוכנית ההסדר אליה הגענו בשנה שעברה. העלאת הדירוג מצביעה על נכונות מהלך ההסדר עבור כל הגורמים המעורבים בחברה לרבות מחזיקי האג"ח. איגרות החוב שלנו חוזרות כעת לדירוג שלפני המשבר ומשלימות עלייה של 10 דרגות שלא הייתה מושגת ללא ההסדר. אמנם בהסתכלות לעתיד עדין קיימת אי וודאות בשווקים, אבל סיימנו את החציון הראשון של השנה כשאנו עומדים בתוכנית העסקית שלנו, וזוכים לגיבוי מלא מהמערכת הבנקאית. אני חושב שגורמים אלה הם שהביאו את חברת הדירוג למהלך כה חד של העלאת דירוג".