"ביקורת הפנים ברשות השידור מנסה לטרפד את הרפורמה"

יו"ר אגודת העיתונאים, דני זקן, דורש לעצור את הליכי הביקורת נגדו ומאיים בתביעת פיצויים ■ עובדי רשות השידור יוצאים נגד הדרישה להחתים שעון נוכחות

טענות קשות של אגודת העיתונאים בירושלים נגד מבקרת הפנים של רשות השידור, איתנה גרגור. במכתב מטעם עו"ד אופיר טל, המייצג את האגודה ואת היו"ר שלה דני זקן, נכתב כי "משרד ביקורת הפנים הפך מכשיר בידיהם של אלה המבקשים לסכל את הרפורמה".

זקן דורש עצירה לאלתר של כל הליכי הביקורת נגדו ומאיים בתביעת פיצויים.

באחרונה פורסם כאילו פתחה גרגור בבדיקה של הענקת אישור לחריגה בשעות נוספות לזקן, על רקע תפקידו כנציג העובדים. מהדברים עלתה תמונה לפיה ניסתה הנהלת הרשות לקנות את תמיכתו.

על-פי זקן, הוא לא ידע כלל כי הוא עומד במרכזו של דו"ח ביקורת של מבקרת הפנים, והוא לא התבקש להגיב או להציג את עמדתו. "מעבר להפרה הבוטה של זכות הטיעון", טוען זקן, התנהלות זו היא "פגיעה אישית בנציג עובדים, וניסיון ברור לחבל במשא-ומתן על הרפורמה ולהחליש את אגודת העיתונאים".

עו"ד טל טוען כי "אין ממש בטענות נגד זקן, שכן כל מעשיו נעשו על-פי דין ולטובת ציבור העיתונאים בלבד". בסיום המכתב נכתב כי זקן "לא ביקש וגם אינו מבקש עתה לעשות סדר במחלקה שאת (גרגור - ל"א) אחראית עליה".

בתוך כך, עובדי רשות השידור יוצאים נגד החלטת האוצר לדרוש החתמת שעון נוכחות החל מנובמבר. במכתב משותף של ועד עיתונות הפקת הטלוויזיה, ועד עיתונאי "קול ישראל" וועד הנדסה ורדיו, כותבים העובדים: "לא נכנע ללחצים של ההנהלה ושל האוצר לחתום על הסכם שאינו מבטיח את עתידנו".

מרשות השידור נמסר: "המכתב לא הגיע לידינו, לפיכך לא נוכל להתייחס לדברים".