48 שעות לדד-ליין בעסקת פסגות: "אולי זהבית מפחדת?"

‎‎שמועות: ההתעקשות של קרן יורק שלא להאריך את תקופת המו"מ נובעת מהתעניינות של קרן השקעות זרה בפסגות‏ ■ מקורבי איפקס: "יש לנו חלופות אחרות, טובות לא פחות"

‎‎‏48 שעות לדד-ליין בעסקת רכישת פסגות והשמצות הדדיות בין קרן איפקס לקרן יורק. גורמים בשוק ההון התקשו להעריך האם מדובר במשבר של "הליכה על הסף" ערב סיום מו"מ, שנועד לשפר את עמדות הצדדים, או שאלו בעיות אמיתיות.

נכון להיום, ג'רמי בלנק, נציג יורק בישראל, לא מוכן בשום אופן להאריך את תקופת המו"מ מעבר לתאריך שנקבע ולו ביום אחד, גם במחיר ביטול העסקה. "נתנו כבר הארכה, ולא ברור למה העיכוב. זהבית גוררת רגליים. אולי היא מפחדת, לא רוצה לעשות את העסקה או מחפשת דרך להתחמק. כל הרישיונות כבר קיימים, מה אמור לקרות עוד?", אומר מקורב ליורק. את יורק מייצג עו"ד דוד חודק ממשרד גרוס קלינהנדלר, חודק גרינברג הלוי ושות'.

‎‎‏"ג'רמי לא מבין"

‎‎שמועות עקשניות טוענות כי התעקשותו של בלנק נובעת מכך שיש גוף אחר, כנראה קרן השקעות זרה, המתעניינת ברכישת פסגות. ביום ג', 28 בספטמבר נגמרת כאמור תקופת ה-NO SHOP ‎‏ (תקופת ההתחייבות של יורק לאיפקס לגבי בלעדיות במשא ומתן) ויורק תוכל לנהל מו"מ עם גופים אחרים.

מקורבים לאיפקס אמרו בתגובה כי יורק מנסה להפעיל על איפקס לחץ להתפשר ו"עלינו לא מפעילים לחץ. המחויבות היחידה של זהבית היא למשקיעי איפקס. מדוע שנרכוש בית השקעות שעומד בפני כתב אישום פלילי? יש לנו חלופות אחרות, טובות לא פחות". עוד אמרו המקורבים כי "ג'רמי כנראה לא מבין שאם איפקס תיסוג מהעסקה הוא לא יוכל למצוא קונה אחר במחיר שאנו מציעים".

יצוין כי איפקס עורכת בשבועות האחרונים בדיקת נאותות לכלל ביטוח וגם חברות ביטוח נוספות, כמו הפניקס, נמצאות על המדף. זהבית כהן מנכ"ל איפקס ישראל סירבה לענות על שאלות או להתייחס. את איפקס מייצגים עוה"ד אהוד סול ואילנית לנדסמן יוגב ממשרד הרצוג פוקס נאמן.

בעסקה למכירת פסגות, הנמצאת בבעלות יורק, לאיפקס, נקבע כי איפקס תרכוש 76% מפסגות תמורת 2.36 מיליארד שקל, סכום המשקף לפסגות שווי של 3.1 מיליארד שקל. ברם, חקירת רשות ניירות ערך כנגד בכירי פסגות הביאה לדרישת איפקס להפחתה במחיר. טווח ההנחה המדובר הוא 7%-10% המשקף הנחה של 160-230 מיליון שקל במחיר ושווי של 2.8-2.9 מיליארד שקל לפסגות.

‎‎מחלוקת על השיפוי

‎‎רשות ניירות ערך העבירה בשבוע שעבר לפרקליטות את חומרי החקירה במסגרתה חשודים רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות ושי ירון, מנכ"ל פסגות ניירות ערך, סמנכ"ל הברוקראז' לשעבר דוד אדרי ומנהל חדר המסחר לשעבר שי בן דוד בקשר לעבירות של תרמית בניירות ערך.

אם הפרקליטות תגיש כתבי אישום לא מן הנמנע כי גם פסגות כגוף צפוי לעמוד בפני כתב אישום. אחת מנקודות המחלוקת בין הצדדים היא השיפוי שאיפקס דורשת מיורק במקרה של קנס כספי שיוטל על פסגות לאור חקירת הרשות. ‏‎‎‏