מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, מתח ביקורת על הדרך שבה המתחרה הגדולה, גוגל, מתכוונת להיכנס לתחום הרשתות החברתיות באינטרנט. בראיון לבלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ', ביקר צוקרברג את כוונת גוגל להוסיף שכבות חברתיות למוצרים הקיימים של ענקית החיפוש, בהמשך למסע רכישות שביצעה לאחרונה של חברות המתמחות בתחום.
"יש חברות שחושבות באופן שטחי על מאפיינים חברתיים. הן חושבות שמדובר במעין תוספת והן אומרות לעצמן: 'אולי נוסיף 2-3 תכונות חברתיות למוצר שלנו וכך נהפוך אותו לחברתי'", אמר צוקרברג. "הן מפספסות את מהות העניין. חברתיות זו לא שכבה שמוסיפים למשהו קיים. עיצוב חברתי של מוצר מתחיל מלמטה".
"מערכת הפעלה לסלולר? לא כרגע"
צוקרברג הביא כדוגמה לראייה נכונה של הרשתות החברתיות את יצרנית המשחקים החברתיים זינגה. "הם עיצבו את כל המוצרים סביב הרעיון שהחברים של המשתמשים יהיו שותפים בו", אמר.
צוקרברג גם התייחס בראיון לידיעה שפורסמה בטק-קראנץ' על כך שפייסבוק מתכננת להשיק טלפון סלולרי משלה. "אנשים יכולים להתכוון לדברים שונים כשהם אומרים 'לבנות טלפון', אבל האסטרטגיה שלנו היא לא להתרכז במכשיר אחד בלבד, אלא להטמיע את פייסבוק בשורה של מכשירים".
באשר לאפשרות שפייסבוק תפתח מערכת הפעלה משלה לסלולריים כדי להפוך את הרשת החברתית שלה לחלק אינטגרלי מהמכשירים שאנשים נושאים עימם, אמר צוקרברג כי "אולי בעוד 10 שנים נפתח מערכת הפעלה משלנו, אבל זה עוד רחוק. זה יותר זמן משפייסבוק קיימת וקשה לדעת מה יהיה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.