לא לוקח סיכון: סמנכ"ל הכספים של רדוור מבקש למכור מניות ב-9 מיליון ד'

אמיר משה הגיש את הבקשה ביום פרסום הידיעה ב"גלובס" בדבר המו"מ למכירת החברה וקפיצת המניה ■ משה ביצע את המכירה באופן "עיוור"

מאיר משה, סמנכ"ל הכספים של רדוור , תמיד היה האיש של החברה שדיבר עם התקשורת הכלכלית. רועי זיסאפל, מנכ"ל החברה, העדיף להיוותר מאחורי הקלעים והותיר את הבמה למשה. שלא במקרה נמנה האחרון על בכירי רדוור שהתעשרו מאופציות למניות שהקצתה לו החברה, והמחשה נוספת לכך ניתן למצוא בבקשה למכירת מניות שהגיש משה לפני פחות משבועיים.

משה הגיש ביום פרסום הידיעה ב"גלובס" - בדבר המו"מ למכירת רדוור לאחת מענקיות המחשוב האמריקניות HP או IBM - בקשה למכירת 220,333 מניות. סביר להניח שהמכירה - במלואה או בחלקה - התבצעה בפועל בימים שאחרי הדיווח הבלעדי. בעקבות פרסום הידיעה נסקה מניית רדוור למחיר של 38.59 דולר, ולכן שווי המימוש של משה נע סביב 9 מיליון דולר (כולל מכירה צנועה יותר שבוצעה מספר ימים לפני).

מבדיקת "גלובס" עולה כי רוב האופציות של משה היו עמוק "בתוך הכסף", והרווח שהוא רושם לזכותו במסגרת מימוש זה נע בין 6 עד 7 מיליון דולר.

מימוש בשווי של 33 מיליון שקל עבור בעל עניין פרטי אינו הולך ברגל, ולכן המהלך של משה - על רקע הערכות בדבר מכירת החברה - מעלה מספר תהיות. דיני ני"ע בארה"ב אוסרים על בעל עניין (מנהלים בכירים נכללים בהגדרה זו) לבצע קנייה או מכירה של ני"ע על בסיס מידע פנים. עם זאת, הרשות לני"ע האמריקנית מאפשרת לבעלי העניין לעקוף איסור זה באופן חלקי, דרך מכירה עיוורת של ני"ע - חוק הקרוי 1-5b10. לפי מסמכי המכירה של משה, הוא אכן ביצע את המכירה באופן עיוור, אך גם עובדה זו לא מעלימה את סימני השאלה שמעורר המימוש סביב השלב שבו מצוי המו"מ למכירת החברה.

אם אכן רדוור עומדת להימכר לפי מחיר של 45 דולר למניה או קרוב אליו, לא בטוח שמשה היה ממהר למכור את מניותיו ברמות המחירים הנוכחיות. אם בחלוף הזמן יתברר כי רדוור לא עומדת למכירה, מחיר המניה עלול ליפול בחזרה לרמות בהן היא שהתה טרם פרסום ההערכות, ואז המימוש של משה עלול לעורר עליו ביקורת. רדוור נסחרת לפי מחיר של 34.7 דולר - תשואה של 191% בשנה האחרונה ושווי חברה של 656 מיליון דולר.