30% מקבוצות הליגה הספרדית פותחות עונה עם תקציב מינימום

ליגת הכדורסל העשירה בעולם? מאנרסה, מאנורקה, פואנלברדה, אליקאנטה, ויאדוליד וגרנאדה ייצאו לדרך עם תקציב של 3.6 מיליון אירו בלבד ■ ריאל וברצלונה עם התקציבים הכי גבוהים

הליגה הספרדית בכדורסל נחשבת אמנם לחזקה והעשירה ביבשת, אבל המשבר הכלכלי הביא לכך ששליש מקבוצות הליגה החליטו להעמיד תקציב מינימום שיאפשר להן לפתוח את עונת 2010/11. שש מתוך 18 הקבוצות בליגה הספרדית (מאנרסה, מאנורקה, פואנלברדה, אליקאנטה, ויאדוליד וגרנאדה) ייצאו לדרך עם תקציב המינימום שנקבע על 3.6 מיליון אירו.

ריאל מדריד וברצלונה ימשיכו להעמיד תקציבים אסטרונומיים - הבלאנקוס יפתחו את העונה עם תקציב מוערך של 27 מיליון אירו, בעוד שאלופת אירופה ברצלונה תנסה לשמור את התואר עם תקציב של כ-30 מיליון אירו. שלוש הקבוצות הנוספות שיתמודדו ביורוליג הן מלאגה (17 מיליון אירו תקציב), קאחה לבוראל (15 מיליון אירו) ו-ולנסיה (10 מיליון אירו). 7 קבוצות בליגה הספרדית יעמידו העונה תקציב של מעל 10 מיליון אירו.

התקציב הממוצע לקבוצה בליגה הספרדית, נכון לפתיחת העונה, יעמוד על 9.4 מיליון אירו - התקציב הממוצע הגבוה ביבשת. אגב, כהשוואה, תקציב המינימום בליגת העל הישראלית יעמוד השנה על 4.5 מיליון שקל לקבוצה (קצת פחות ממיליון אירו).