שוברים שביתה: לקוחות הבינלאומי ישתמשו בסניפי הדואר?

ראשי הבינלאומי והדואר מקיימים מגעים בעניין העובדים: "המהלך הוא ניסיון לשבור את העבודה המאורגנת"

האם הנהלת הבנק הבינלאומי מנסה לשבור שביתות עתידיות מצד ועד העובדים באמצעות שיתוף פעולה חסר תקדים עם בנק הדואר? ל"גלובס" נודע כי בחודשים האחרונים קיימו נציגי הבינלאומי והדואר מגעים שאמורים להביא לכך שלקוחות הבינלאומי יוכלו להפקיד המחאות בכל סניפי הדואר, ולראות את הכסף בחשבון הבנק שלהם.

עד היום, בסניפי הדואר ניתן היה להפקיד כסף מזומן בלבד היישר אל החשבונות בבנקים השונים, וזאת בתמורה לעמלה מיוחדת. בבנק הבינלאומי מציינים כי לא מדובר בניסיון "לשבור שביתה", אלא לשפר את השירות ללקוחות הבנק.

למרות טענה זו, נודע כי רוב המגעים התקיימו בזמן השביתה האחרונה של עובדי הבינלאומי. אנשי הבינלאומי ביקשו להשתמש בתשתית נוספת של הדואר: הפקדת כסף עבור הלקוחות בשיטת "מזומן בזמן", כך שלקוחות הבנק יוכלו למשוך מזומן בסניפי הדואר, במקרה שהכספומטים של הבינלאומי מושבתים.

לשת"פ שכזה יש משמעות אסטרטגית עבור הבינלאומי לא רק בימים של שביתות: לבנק הדואר יש 700 סניפים ברחבי הארץ - הפריסה הרחבה ביותר במערכת הבנקאית. לצורך השוואה, לבנקים לאומי והפועלים יש 500 סניפים יחד. שיתוף הפעולה שנבחן נועד לסייע בעיקר לבעלי חשבונות עסקיים שעובדים הרבה עם צ'קים.

לפי הערכות, המגעים עם הדואר נעשו לא רק עבור הבינלאומי, אלא עבור כלל הבנקים מקבוצת הבינלאומי - כלומר אוצר החייל ומסד.

לסכל היוזמה

עובדי הבינלאומי כבר יצרו קשר עם עובדי הדואר וההסתדרות, וביקשו מהם לסכל כל יוזמה שתתרום לשבירת שביתות עתידיות בבנק. "זה לא חדש שההנהלה ובעל הבית (צדיק בינו - ש.נ) מנסים לשבור עבודה מאורגנת", אמר היום (ב') ל"גלובס" חנוך ליבנה, יו"ר ועד העובדים בבינלאומי. "נפעל בנחישות כדי למנוע כל מהלך שמשמעותו פגיעה בפרנסה ובכוח הארגוני שלנו", הוסיף ליבנה.

מהנהלת הבינלאומי נמסר: "אנו מאשרים כי זה תקופה מנוהלים מגעים עם בנק הדואר, שמטרתם להרחיב את השירות הניתן ברשת הסניפים הרחבה של הדואר, וזאת לנוחיות לקוחות הקבוצה וללא קשר לעיצומים כלשהם בבנק".