מתחרה ל-iPad? חברת RIM חושפת את הבלקברי פלייבוק

יצרנית הבלקברי השיקה מחשב לוח ראשון, המבוסס על מערכת חדשה שלה - וטרם חשפה את מחירו ■ הוא יהיה זמין למכירה בארה"ב בתחילת 2011 ובשאר המדינות ברבעון השני

השליטה של אפל בשוק מחשבי הלוח (טאבלטים) עלולה להתערער בחודשים הקרובים, בעקבות כניסתם של מוצרים חדשים לתחום. רק לפני כמה שבועות, הכריזה סמסונג על הגלקסי טאב - מחשב לוח מבוסס מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד ואתמול הכריזה חברת ריסרץ' אין מושן , יצרנית הבלקברי על הפלייבוק (PlayBook) - מחשב הלוח הראשון שלה, המבוסס על מערכת חדשה שלה למוצר הזה.

הנתונים של הפלייבוק, מציגים יכולות לא רעות בכלל: המסך כאן הוא בגודל של 7 אינץ' עם תמיכה מלאה במולטי טאץ', המעבד הוא Dual Core במהירות 1 ג'יגה הרץ עם 1 ג'יגה זיכרון (RAM), אפשרויות התקשורת הן WiFi ובלוטות', כאשר בעתיד RIM מתכננת להציע גם מכשירים עם יכולות סלולריות ברשתות דור 3 ו-4. בניגוד ל-iPad של אפל, אתם תוכלו למצוא כאן שתי מצלמות לצילום וידיאו באיכות HD - 1,080p: מצלמה קדמית באיכות 3 מגה פיקסל ומצלמה אחורית עם חיישן 5 מגה פיקסל. בעזרת המצלמות, ניתן גם לנהל שיחות וידיאו.

בהתאם למגמה בעולם הסלולר ומחשבי הלוח, RIM לא שכחה לאפשר תמיכה בהפעלה של מספר יישומים במקביל (מולטי טאסקינג) והורדת אפליקציות. אחד היכולות היותר מעניינות של המכשיר, היא האפשרות להשתמש בפלייבוק כמסך גדול ליותר, למי שמחזיק טלפון בלקברי. הפלייבוק מציג את התוכן המופיע בטלפון, כמו מיילים עליו, כאשר כל המידע מסוכרן בין שני המכשירים באמצעות תקשורת בלוטות'.

המשקל של הדגם הזה עומד על 400 גרם והוא צפוי להיות מושק בארה"ב בתחילת 2011 ובשאר העולם בהתחלת הרבעון השני של השנה הבאה.