אורקל, HP ואמדוקס בוחנות את רכישת קומברס - זינקה 17%

(עדכון) - קומברס שוב דוחה פרסום הדו"חות: עדכנה כי תפרסם את דו"חותיה לשנים 2006-2009 בשבוע הבא ולא היום

קומברס ממשיכה למתוח את עצבי המשקיעים: לאחר שכבר הודיעה על כוונתה לפרסם את הדו"חות השנתיים המלאים לשנים 2006-2009 עד סוף ספטמבר (כלומר עד היום), עדכנה החברה אמש כי לא תספיק לעמוד ביעד שהציבה וכי תפרסם, ככל הנראה, את הדו"חות במהלך שבוע הבא.

החברה מסבירה בדיווח לרשות ניירות ערך האמריקנית (SEC) כי העיכוב נובע מ"מסגרת הזמן המתארכת במקצת", הדרושה לסיום מלא של כל התהליכים הקשורים בדו"חות.

נזכיר כי החברה מתוכננת להתחיל כבר בשבוע הבא בסבב פיטורין נוסף, במסגרתו יפוטרו מאות עובדים. על פי ההערכות, בישראל יפוטרו כ-200 עובדים.

מנכ"ל החברה, אנדרה דהן, שלח בחודש שעבר מכתב לעובדי החברה בו הוא עדכן אותם על מצב החברה ועל הצעדים לעתיד. "תזרים המזומנים השלילי של קומברס, עם ההוצאות הצפויות בהכנסת הדו"חות הכספיים המלאים של השנים הקודמות, הביאו ללחץ מזומנים משמעותי. כדי למנוע בעיות נזילות מבעוד מועד, אנו בוחנים כמה חלופות להגדלת ההון, כולל מכירת נכסים", כתב דהן והודיע כי החברה שכרה את שירותיו של גולדמן זאקס לצורך כך.

מי מעוניין לרכוש את קומברס?

למרות ההודעה על הדחייה בהגשת הדו"חות מזנקת הערב המניה בוול סטריט בשיעור חד, לאחר שבמאמר נרחב על החברה ב"וול סטריט ג'ורנל" נאמר כי מספר חברות טכנולוגיה מובילות, ובהן אורקל, HP ואמדוקס בוחנות את האפשרות הפוטנציאלית לעסקה לרכישת כל החברה או חלקים ממנה, כך על פי מקורות המקורבים לעניין.

אורקל שלה הפעילות הגדולה מביניהן בתחום התוכנה לטלקום, היא בין המתענייינות, אמרו המקורות והוסיפו כי קרן ההשקעות הפרטית, Permira and Silver Lake Partners עשויה אף היא להיות בין הרוכשות הפוטנציאליות.

הרוכשות הפוטנציאליות עשויות להתעניין יותר ברכישת החברה הבת, ורינט, אשר לאחרונה שבה להיסחר בנאסד"ק ובה מחזיקה קומברס בנתח של 57% בחברה, כך על פי המקורות. לורינט המייצרת תוכנות אנליטיות ותוכנות אבטחה שווי שוק של 883 מיליון דולר.

הקרן הפרטית סילבר לייק, שהוזכרה כאחת המתעניינות בחברה עשויה לשלב את הפעילות של ורינט בחברת Avaya שבנתח ממנה היא מחזיקה במסגרת תיק ההשקעות שלה ואשר פועלת באותו התחום בו פועלת ורינט והשתיים אף משתפות פעולה בבניית חלק ממוצריהן.