טוביה לוסקין: "אין שאלה בכלל ששדה 'מגד 5' יפיק נפט"

הגיאולוג של גבעות תוקף בראיון ל"מעריב" את התקשורת ואת רשות ני"ע ומבטיח לפתח את שדה "מגד 5"

טוביה לוסקין, הגיאולוג של גבעות , טוען כי "אין שאלה בכלל" ששדה "מגד 5" יפיק בסופו של דבר נפט. בראיון לעיתון "מעריב", שהתפרסם היום (ו'), אומר לוסקין כי הוא מרגיש תחושת שליחות ומבקר בחריפות את רשות ני"ע בגין עצירת המסחר במניית גבעות למשך 5 ימים בשבוע שעבר.

בהתייחסו למשקיעי גבעות, שחלקם פוקד ללא הפסקה את אתר "מגד 5", אמר לוסקין: "ההסבר היחיד שאני מוצא לאמון הגובר הזה הוא שאנחנו מצליחים. אחרי הכל, בפעם הראשונה ה-50-60 שנה פורץ נפט שזורם חופשי. זה לא אני - זו ההצלחה של מגד 5".

לוסקין מדבר על תחושת השליחות שגרמה לו לארוז את חפציו ולהגיע לישראל לחפש נפט, על בסיס מקורות מהתנ"ך, כידוע. "אני תמיד עושה את זה", הוא אומר, "אני מערבב בין דת לחיים".

הוא תקף גם את רשות ני"ע והאשים אותה שוב בכך שהיא לא אפשרה לשותף הכללי גבעות לפרסם את כל המידע לציבור, לטענתו, וטען כי מדובר ב"מדיניות הפוכה ב-180 מעלות" מכפי שנהגה הרשות בעבר.

"אני מאמין שרשות ני"ע לא יודעת להתעסק עם נפט, כיוון שמדובר בבאר הראשונה שמפיקה נפט", הוסיף לוסקין. "אני מניח שהם אנשים טובים שניסו להגן על המשקיעים, אך התוצאה הייתה הפוכה לחלוטין: הם פגעו במשקיעים".

לוסקין לא חסך שבטו גם מהתקשורת והאשים אותה שוב בפרסום "שקרים", כדבריו, לאחר פרסום הדו"ח ההנדסי המלא של השותפות לפני כשבוע וחצי. לדבריו, כל התוספות בדיווח אשר מדברות על הטיפול בגז הנלווה כתנאי להפקת הנפט, או השימוש באמצעי המרצה לצורך הגברת קצב ההפקה, "הן לא יותר מגילוי נאות; מדובר בפרוצדורות רגילות לחלוטין שנעשה בהן שימוש בשדות נפט בכל העולם והן אינן נושאות סיכון כלשהו לגבי הפקת הבאר".

כאשר נשאל לוסקין מה יעשה אחרי שיסיים עם פרויקט "מגד 5", ענה: "יש לי עוד פרויקט אחד לעשות; זה קשור במים".