מתחת לשיא: המעו"ף סגר ב-1,231 נק'; אפריקה זינקה 14.3%

אפריקה הגיבה להמלצה אוהדת מכלל פיננסים; עליות חדות נרשמו בפרוטליקס, רציו וביוסל ■ זיו סגל: תמיכה ב-1,205 או ב-1,195 נק' והמשך עלייה לפריצה של השיא ההיסטורי

בורסת תל אביב ננעלה היום (א') ביומו הראשון של שבוע המסחר וכן של חודש אוקטובר והרבעון הרביעי בעליות שערים. המדדים באחד-העם עלו בשיעור מירבי של 1%, וזאת בהמשך לחודש ספטמבר מצוין, במהלכו טיפס מדד המעו"ף ב-8.2% בניגוד גמור למוניטין הרע שיצא לו כ"חודש ספטמבר השחור". מחזור המסחר הסתכם בסיום בכ-1.46 מיליארד שקל.

המדד המוביל בת"א רחוק כעת רק ב-6 נקודות מרמת השיא של כל הזמנים שנקבעה בו בחודש אפריל האחרון. בשבוע החולף התקרב המעו"ף כדי נקודות בודדות מהשיא הניצב ב-1,237 נקודות וניתן להעריך כי המשקיעים ינסו לבחון רמה זו שוב, מה שיאפשר להם ולחגוג הישג בדמות "פסגה כפולה". נציין כי הבורסה הישראלית חריגה בנוף הגלובלי, בו עדיין מתווכחים הכלכלנים אם השוק יצנח ל"תחתית כפולה".

בניו יורק התנהל המסחר בסוף השבוע במגמה מעורבת כאשר בוול סטריט נרשם חודש ספטמבר הטוב ביותר מאז 1939.

"המשך עלייה לפריצה של השיא ההיסטורי"

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מציין כי "המהלך של המעו"ף מעל 1,195 נק' נתן סימן שורי נוסף, שכן רמה זו הייתה בעבר רמת תמיכה שהפכה להיות רמת התנגדות. כתוצאה מהפריצה שלה כלפי מעלה הגיע המעו"ף אל השיא ההיסטורי באזור 1,240 נק' ונבלם מתחתיו. כך, יוצא שבעוד בעולם שואלים ביחס לתחתית כפולה (בינתיים רק שואלים כי השווקים רחוקים משם), אנחנו כאן בישראל שואלים ביחס לפסגה כפולה".

עכשיו, אומר סגל, "השאלה היא מה יעבוד: האיתות השורי של החצייה כלפי מעלה של רמת ה-1,171 נק', שמשמעותו המובנית היא הגעה לשיא חדש - או ההפוגה מתחת לשיא ההיסטורי, שגם היא מתבקשת וניתן היה לצפות אותה. על פי המתודולוגיה הטכנית, החצייה כלפי מעלה של 1,171 נק' היא המשמעותית. לפיכך, התרחיש הטכני הוא תנודתיות מתחת לפסגה לזמן מה, תמיכה ב-1,205 או ב-1,195 נק' והמשך עלייה לפריצה של השיא ההיסטורי.

"הפקה ממגד 5 מספיקה די והותר כדי לענות לנדרש מבאר מסחרית"

שותפות חיפושי הנפט גבעות המשיכה לרכז עניין רב. ביום ג' האחרון הגיבה השותפות לאיום המרומז מצד משרד התשתיות, לפיו אם לא תמצא פתרון לסוגיית הגז בבאר ב"מגד 5", היא תאבד את החזקתה ברישיון הקידוח באתר. בהודעה מטעם גבעות נכתב כי "מהודעת משרד התשתיות עולה בבירור כי אין אמת בדברים שפורסמו כאילו רשיון הקידוח של השותפות בסכנה וכאילו במשרד התשתיות 'שוקלים' כביכול, לקחת לשותפות את החזקה. עוד נכתב כי "השותף הכללי משוכנע כי הפקה מבאר מגד 5, אפילו אם תהא רק בסדר הגודל שבא לידי ביטוי במבחני ההפקה שבוצעו בבאר - מספיקה די והותר כדי לענות לנדרש מבאר מסחרית על פי חוק הנפט".

בהתייחס לדרך הטיפול בגז הנלווה הדגישו בגבעות כי "בכל הפקה של נפט בעולם ישנו גז נלווה וכי גז נלווה לנפט המופק הינו נכס ולא נטל. לכך יש להוסיף כי אין להעלות על הדעת שדווקא בישראל לא תמצא דרך הולמת וכלכלית לטיפול בגז אשר תקבל את כל האישורים הדרושים, או כי דווקא גבעות עולם לא תמצא דרך הולמת וכלכלית כאמור לטיפול בגז הנלווה. זאת למרות שהשותף הכללי עדיין לא גיבש דעה ואינו יודע כיצד יטפל בגז הנלווה, אך אין ספק בליבו כי צריכה להמצא דרך טיפול הולמת כאמור".

עליות חדות באפריקה ופרוטליקס

בסוף השבוע פורסמו בתקשורת הברזילאית דבריו של שר הבריאות הברזילאי, לפיהם ברזיל חתמה על עסקה עם פייזר ועם פרוטליקס , במסגרתה תיוצר בברזיל התרופה לטיפול במחלת הגושה. שר הבריאות הברזילאי אמר על פי הפרסומים כי "היקף ההסכם עומד על 1.25 מיליארד ריאל שהם כ-730 מיליון דולר. העברת הטכנולוגיה הנדרשת לשם ייצור התרופה תהיה בתוקף למשך 5 שנים". נציין גם את ביוסל , בעלת עניין גדולה בפרוטליקס, שריכזה עניין.

מניית אפריקה בלטה בעלייה חדה ובמחזור ער. מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים ברוקראז', יובל בן זאב, מציין בסקירה שפרסם היום כי "לאחר הפסקה של כחצי שנה אנו חוזרים לסקר את אפריקה ישראל בהמלצת תשואת יתר ומחיר יעד של 28 שקל. תמחור חסר משמעותי בחברות הבנות ושורה ארוכה של אבני דרך חיוביות מביאים אותנו להמלצה".

גם מניות הבנקים המשיכו במגמה החיובית. נציין את פועלים ומזרחי טפחות .

פרויקט הפיתוח של "תמר" ממשיך להתקדם: ספקית ציוד הקידוחים הנורבגית Aker הודיעה בסוף השבוע כי זכתה בהסכם לאספקת ציוד צינורות נוסף עבור השותפות בקידוח "תמר". מדובר בצינורות באורך כולל של 105 קילומטר והיקף העסקה, כ-270 מיליון כתר נורבגי, כ-45 מיליון דולר. בהקשר זה נציין את קבוצת דלק ואת ישראמקו .

גם השותפויות המעורבות בפרוייקט לוויתן בלטו בעליות, ביניהן רציו , דלק קידוחים ואבנר.

לייפוייב רשמה עלייה חדה לאחר שדיווחה הבוקר על חתימת מסמך עקרונות להפצת מכשיר ה-BST בברזיל. עוד מניה שהמשיכה לבלוט היום בעליות חדות היא אורעד .

[אתר המעו"ף][לאתר האג"ח]