פסיקה לרעת לבייב במנהטן: חויב להחזיר כספים לרוכשי דירות

הרוכשים טענו כי הם לא היו מודעים להשלכות שונות והיבטים של הפרויקט ברחוב פיין 20, ולכן הם זכאים לביטול החוזה ולקבלת פיקדון וכספים ששילמו בהיקף של יותר מ-240 אלף דולר

בית משפט מחוזי במניו יורק פסק בסוף השבוע לטובת שני רוכשים של דירות בפרוייקט של אפריקה ישראל של לב לבייב בדרום מנהטן.

הרוכשים טענו כי הם לא היו מודעים להשלכות שונות והיבטים של הפרוייקט ברחוב פיין 20 ולכן הם זכאים לביטול החוזה ולקבלת פקדון וכספים ששילמו בהיקף של יותר מ-240 אלף דולר. החוק מאפשר לרוכשים לסגת מהחוזה בתוך שנתיים, אם הם מוכיחים כי החברה המוכרת הסתירה מידע או שהם לא היו מודעים למידע מסויים הקשור לפרוייקט.

"הפסיקה הזו ממשיכה את המגמה של החלטות לטובת רוכשי דירות, אמר עורך הדין המייצג עם התובעים. מנגד, עו"ד אהרון אברהם, המייצג את אפריקה ישראל והשותף שלה בפרוייקט, שעיה בוימלגרין, כי "זה לא סוף הסיפור. התביעה תמשיך להתדיין וההרגשה שלנו טובה בעניין הזה".

המבנה ברחוב פיין במנהטן (20 Pine Street), נרכש בסוף 2004 על ידי לבייב ובוימלגרין. המבנה בן 38 הקומות מצוי בלב האזור הפיננסי של מנהטן, בצמוד לבורסה בוול סטריט ובניינים ספורים מהיכן שעמדו מגדלי התאומים.

לבייב ובוימלגרין החליטו להסב את הבניין, שאכלס שנים רבות את משרדי בנק צ'ייס מנהטן, ל-413 דירות יוקרה לפיננסיירים (בעיקר רווקים וזוגות צעירים) שירצו לגור בצמוד למקום העבודה שלהם.