המסחר בת"א הסתיים בירידות; גבעות נפלה עוד 8.3%, אבנר ירדה 3.5%

ירידות שערים באירופה; מגמה מעורבת בוול סטריט ■ אפריקה ירדה 2.4% לאחר זינוק של 14.3% אתמול ■ סוחר: "קשה לראות את מדד המעו"ף פורץ את השיא כרגע"

לאחר עליות השערים אתמול באחד-העם, התנהל היום (ב') המסחר בתל אביב בירידות שערים, במקביל לירידות שנרשמו גם באירופה ופתיחה מעורבת בוול סטריט. לאחר העליות החדות שנרשמו בחודש שעבר נכנסו המדדים המובילים בארץ ובעולם ל"אזור התגבשות" לקראת נתוני מאקרו רבים ופתיחת עונת הדו"חות בוול סטריט בימים הקרובים. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.65 מיליארד שקל.

סוחר באחד מחדרי המסחר המרכזיים עמו שוחחנו הבוקר אמר כי "השוק בעמדת המתנה עד לפרסום דו"ח התעסוקה האמריקני ביום ו' הקרוב. עד אז, קשה לי לראות את מדד המעו"ף פורץ את השיא ההיסטורי. אנחנו רואים כי כאשר הוא מגיע לאיזור השיא, ובמיוחד מעל 1,230 נקודות, הקונים נסוגים ולחץ המוכרים גובר".

אמש נחשף ב"גלובס" כי שר האוצר, יובל שטייניץ נפגש עם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר לארוחת בוקר כדי "ליישר את ההדורים" בעקבות העימות המתוקשר בין השניים בנושא מדיניות הריבית והמט"ח שנוקט בנק ישראל.

על אף אווירת הפיוס, שטייניץ חזר על הביקורת שהשמיע ביחס למדיניות העלאת הריבית. במשרד האוצר סבורים כי פתיחה והרחבה של פערי הריביות בין ישראל לארה"ב לאורך זמן "תהיה בעייתית וקשה להתמודדות". הגדלת פער הריביות לטובת הריבית הישראלית מתמרצת משקיעים להשקיע בשוק ההון הישראלי, דבר המעודד רכישת שקלים תמורת דולרים ומחזק את המטבע הישראלי. תיסוף זה פוגע בצמיחה, ביצוא ובתעסוקה מאחר שהוא פוגע ברמת התחרותיות של המוצרים הישראליים בחו''ל.

עם זאת, שטייניץ הבהיר לפישר כי בניגוד לפרסומים, אמירותיו על הבעייתיות שבהעלאת הריבית מתייחסות למדיניות בכלל ולא להחלטה הספציפית שהתקבלה בשבוע שעבר.

אפריקה מוסיפה לרכז עניין - נסחרת בתנודתיות

אפריקה הוסיפה לרכז עניין רב לאחר שאתמול זינקה ביותר מ-14%. הסיפור: יובל בן זאב, שהיה דובי על מניית החברה בשנתיים האחרונות, הוציא אתמול המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 28 שקל למניה.

חברת טבע הגישה תביעה כנגד שלוש יצרניות תרופות והחברות הבנות שלהן כהגנה על הפטנט של התרופה האתית השניה שלה שלה לטיפול בפרקינסון, האזילקט בשל עבירה על חוקי הפטנט האמריקנים על פי סעיף 4.

ערב השלמת הסדר החוב, מניית תשואה 10 זינקה היום בבורסה (בהמשך לזינוק של 130% אתמול). שירי ויצמן, המשמש כמנכ"ל ויו"ר חברת הנדל"ן, הסכים למתווה הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח של החברה במסגרתו יזרים לחברה 15 מיליון שקל במזומן ובנכסים.‏ אם הסדר החוב בחברה שגובש ייצא לפועל, מצבה של חברה הנדל"ן ישתפר דרמטית ויהיה לה הון עצמי חיובי.

בסקטור הגז הטבעי והנפט נרשמו ירידות. נציין את דלק אנרגיה ורציו. גם גבעות המשיכה לאבד גובה ורשמה ירידה חדה במחזור גבוה.

אמש נחשף ב"גלובס" כי קבוצה של משקיעים פרטיים בביוסל שלחה מכתב לחברה ובו דרישה לפירוקה או לשינוי מהותי באופן התנהלותה. ביוסל מחזיקה ב-17.9% ממניות פרוטליקס . מלבד האחזקה במניות פרוטליקס, לביוסל אין היום פעילות. המשקיעים טוענים כי אין כל הצדקה להשקיע היום בביוסל כאשר ניתן להשקיע ישירות בפרוטליקס. עוד הם אומרים כי אין הצדקה למשכורות המשולמות להנהלת ביוסל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]