8 חודשי מאסר ו-40 אלף שקל קנס לאפרים יונה בגין תרמית בני"ע

השופטת: "יונה ביצע עסקאות מתואמות שאינן עסקאות אמת, וכך פגע בהוגנות המידע שהוזרם לציבור, וגרם נזק למשקיעים המבקשים להגיע להחלטה מושכלת וריאלית"

‎‎בית משפט השלום בתל-אביב גזר אתמול (א') 8 חודשי מאסר בפועל, 10 חודשי מאסר על-תנאי וקנס כספי בסך 40 אלף שקל על אפרים יונה, בגין ביצוע עבירות מירמה ועבירות לפי חוק ניירות ערך.

יונה הורשע במסגרת הסדר טיעון בשתי עבירות של קבלת דבר במירמה, 18 עבירות של השפעה בדרכי תרמית על תנודות שער של ניירות ערך ובעבירות רבות של הנעה בתרמית.

לפי עובדות כתב האישום בהן הודה יונה, הוא פעל במהלך כשנתיים, החל מינואר 2006, באמצעות 3 חשבונות של ניירות ערך שניהל בבנק הפועלים, וביצע פעולות מתואמות בין החשבונות. החשבון העיקרי בו פעל יונה היה חשבונו שלו, ובמקביל הפעיל חשבונות של גיסתו ושל חברו הקרוב, שאול זכאי. ‏

בגזר הדין מפורט כיצד הניע יונה בתרמית את זכאי ואת גיסתו לבצע עסקאות במניות מסוימות, כשהוא מציג בפניהם מצגים כוזבים כאילו העסקאות יסבו להם רווחים, והעלים מהם את מעורבותו כצד שני לעסקאות.

"גרף רווחים שלא כדין"

‏‏"הגיסה והחבר פעלו על-פי הנחיותיו של יונה מתוך אמונה מלאה ביונה ובתום-לבו, וכך גרם הנאשם ליצירת הוראות קנייה ומכירה מתואמות עימם לגבי מניות שסחירותן נמוכה. בצורה זו יונה גרף שלא כדין רווחים בחשבונו, על חשבונם של גיסתו וחברו", נפסק.

‏השופטת דניאלה שריזלי ציינה כי "יונה ביצע עסקאות מתואמות שאינן עסקאות אמת, וכך פגע בהוגנות המידע שהוזרם לציבור, וגרם נזק לציבור המשקיעים המבקש להגיע להחלטה מושכלת וריאלית המבוססת על נתוני אמת".

עוד כתבה השופטת כי "יונה פגע באורח בוטה באמונם של שני אנשים מקורבים לו ביותר, ניצל בדרך מחפירה את אמונם בו ואת תמימותם בכל הנוגע לסחר במניות ופגע בהם כלכלית וערכית".

השופטת ציינה כי בשל מצבו הנפשי והבריאותי של יונה לא נגזר עליו עונש חמור בהרבה.

המדינה יוצגה על-ידי עו"ד חנה קורין מפרקליטות מיסוי וכלכלה. ‏‎‎‏(ת"פ 15159-10-0).

נציין כי המורשע איננו איש העסקים הירושלמי אפרים יונה אלא אפרים יונה מכפר-יונה.