כמה קרינה פולט הסלולרי שלך?

אפליקציה תדווח לך בזמן אמת, מש' התיירות גילה את שירותי המיקום, וגם: סדר בציוצים

1. בקו הבריאות

הסטארט-אפ הישראלי Tawkon השיק אפליקציה לאנדרואיד, המסייעת למשתמשים לדעת מה היא רמת החשיפה שלהם לקרינה הנפלטת ממכשיר הסלולר שברשותם. האפליקציה אף מספקת התראות באופן אוטומטי בכל פעם שרמת החשיפה לקרינה עולה, מספקת המלצות בזמן אמת המסייעות למשתמש להפחית את רמת החשיפה, ומחשבת עבורו כמה קרינה נחסכה ממנו בתקופת זמן מסוימת.

בחברה מקווים כי הפידבקים של המשתמשים יסייעו גם בבניית מפה וירטואלית, שתתבסס על חוכמת ההמונים ותאפשר לגלות מקומות בהם רמת החשיפה גבוהה במיוחד. האפליקציה ניתנת להורדה בחינם, בעוד שאפליקציית הבלקברי ניתנת להורדה תמורת תשלום של 9.99 דולרים. אפליקציית האייפון נדחתה על-ידי אפל - מעניין למה.

2. טוויט וגמרנו

Tweetbeat הוא אתר חדש המתיימר לעשות סדר והיגיון בזרם הציוצים שבטוויטר. טכנולוגיית החיפוש של החברה מבצעת ניתוח סמנטי בזמן אמת, המבוסס על התוכן של הציוצים בטוויטר (ולא על תגיות), לאתר את הציוצים הפופולריים ביותר. היא גם מזהה מי הם המצייצים המשפיעים ביותר בתחום מסוים ומדרגת אותם בהתאם למידת ההשפעה שיש להם בטוויטר.

אחד הפיצ'רים המעניינים מאפשר לחפש לעקוב אחר השיחה שהתנהלה סביב אירוע גם לאחר שהוא הסתיים, ולהריץ אותה קדימה או אחורה על ציר הזמן. את המוצר פיתחה חברת Kosmix, המפתחת מנוע חיפוש ומעוררת עניין רב בבלוגוספירה.

3. קום והתהלך בארץ

משרד התיירות השיק השבוע את Israel Tourism - אפליקציית תיירות המציעה מידע עדכני ומידי על אתרים, מסלולים, מקומות לינה ואירועים בישראל.

לאחר התקנה, האפליקציה מאתרת את המיקום של המשתמש ומציגה בפניו את המידע התיירותי הרלבנטי שנמצא בקרבתו, כולל מפות מפורטות ותמונות.

האפליקציה ניתנת להורדה בחינם בחנות האפליקציות של אייפון, ובקרוב יושקו אפליקציות למכשירי סלולר חכמים נוספים וכן בשפות נוספות.

4. שיעור בגיאוגרפיה

אוהבים לדעת איזה משטר יש בכל מדינה ומהי עיר הבירה של כל ארץ? האתר החדש MapQuest, המופעל על-ידי AOL, מאפשר זאת. משתמשים יכולים להצביע על מקום גיאוגרפי מסוים, המופיע על מפה ויזואלית באתר, ולקבל מידע כללית על המקום, כגון אקלים או עיר בירה. הקלקה על אותו אזור חושפת את המשתמש למידע רחב יותר בתחומים שונים, בהם משטר, גיאוגרפיה וכלכלה. משתמשים אף יכולים לבחור בשתי מדינות, לדוגמה, ולהשוות בין הנתונים הכלכליים שלהן.

5. מגישים שאילתות

Qwiki הוא סטארט-אפ חדש, שהשיק את המוצר שלו לראשונה בכנס TechCrunch Disrupt, במטרה לשנות את האופן שבו אנשים צורכים תוכן באינטרנט.

השירות, המוצע כעת בגרסת אלפא סגורה, יודע לייצר סרטון וידיאו אינטראקטיבי עבור כל שאילתת חיפוש והוא מתבסס על טקסטים, תמונות, קטעי וידיאו ותוכני אודיו. השירות יוצע כאפליקציה וובית וכן כאפליקציה סלולרית.