גיא-רון יכעס? בכירים בלשכה מכנסים דיונים על משוב השופטים

מאבקי כוח: ראש המועצה הארצית, עמוס ון-אמדן, וראש מחוז ת"א, דורון ברזילי, מכנסים את הדיונים לאחר שגיא-רון הודיע כי ינקוט בצעדים משפטיים כנגד גופים בלשכה שיעסקו במשוב

הכדור במגרש של עו"ד יורי גיא-רון: האם ראש לשכת עורכי הדין יפעל להוצאת צו מניעה נגד המועצה הארצית של הלשכה ונגד ועד מחוז תל-אביב? השבוע החליט הוועד המרכזי של הלשכה, ביוזמת גיא-רון, לאסור על כל גוף, ועדה או מחוז בלשכה לעסוק בענייני משוב השופטים, ואף איים בנקיטת צעדים משפטיים כדי לאכוף איסור זה.

היום (ה') הודיעו הן המועצה הארצית של הלשכה והן ועד מחוז תל-אביב על כוונתם לדון במשוב השופטים בשבועות הקרובים, וזאת מתוך כוונה לאתגר את גיא-רון.

יו"ר המועצה הארצית של הלשכה, עו"ד עמוס ון-אמדן, המזוהה עם יריבו של גיא-רון, עו"ד יראון פסטינגר, שיגר היום לחברי המועצה הארצית הזמנה לדיון שתקיים המועצה ביום שלישי. בין הנושאים שעל סדר היום - משוב הלשכה על השופטים.

הדיון אמור לעסוק בפרטי התוכנית שגיבש בזמנו עו"ד אורן פרסקי, שקיים בשנת 2007 מגעים בשם הלשכה עם נציגות השופטים, והגיע לנוסחה מוסכמת של אמצעי בקרה על התנהלות שופטים.

במקביל, הודיע יו"ר ועד מחוז תל-אביב והמרכז של הלשכה, עו"ד דורון ברזילי, על כוונתו לקיים בתחילת נובמבר יום עיון בבית הלשכה בתל-אביב, שבו יידון נושא משוב השופטים, ובו ישתתפו מי שהיו מעורבים בנושא המשוב. במחוז תל-אביב ציינו כי הם מצפים בסקרנות להחלטתו של גיא-רון האם להוציא נגדם צו מניעה.

יצוין כי במקביל אמור ועד המחוז להתחיל בהליך הידברות מול צוות מיוחד של נציגות השופטים שמינתה יו"ר הנציגות, ורדה אלשיך, וזאת לאור יוזמתו של ועד המחוז לחדש את משוב השופטים, שהלשכה קיימה עד 2006. בישיבת הוועד המרכזי של הלשכה השבוע הוחלט כי גם המוסדות הארציים של הלשכה יקיימו הידברות מול נציגות השופטים בעניין זה, ונאסר על כל גורם אחר לפעול בעניין.

דוברת הלשכה מסרה בשמו של גיא-רון כי "הוועד המרכזי הוא הגוף המוסמך לדון בסוגייה על-פי הדין. ההחלטה לא נועדה למנוע כל דיון או שיג ושיח בנושא, אלא פעולות אופרטיביות הפוגעות בלשכה. אנחנו מבינים את הצורך לעורר פרובוקציה עיתונאית. אין לנו עניין בכך".