מיטב נמצאת במו"מ לרכישת מילניום תמורת עד 30 מיליון שקל

שני בתי ההשקעות הגדולים, מיטב ואלטשולר שחם מתחרים על רכישת גופים קטנים בשוק ■ בנוסף, מנהל מיטב מו"מ מתקדם לרכישת נכסי בית ההשקעות החרדי הילת-שוהם

מיטב ואלטשולר-שחם מסתערים על הברוקרים הקטנים: שני בתי ההשקעות הפרטיים ביצעו בשנה החולפת כמה עסקאות של רכישות ומיזוגים, כאשר בחלק מהמקרים הם אף ניהלו מו"מ לרכישת אותו גוף. כעת מגיע תורו של בית ההשקעות מילניום.

ל"גלובס" נודע, כי בית ההשקעות מיטב מנהל מו"מ מתקדם לרכישת בית ההשקעות, המנהל בסך הכל כ-1.5 מיליארד שקל. מפי מקורות המקורבים למיטב, נודע כי בחברה רצו לשמור את קיומו של המו"מ בחשאיות כדי למנוע כניסת מתחרה שייקח בסופו של דבר את העסקה. תרחיש דומה התרחש בעסקאות מהעת האחרונה, שבהן רכש אלטשולר-שחם את רמקו ואיילון את קרנות מרכנתיל - שתי עסקאות בהן התעניינה גם מיטב. ממיטב נמסר היום בתגובה, כי "מיטב בוחנת מעת לעת הצעות והזדמנויות שונות בשוק ההון, כחלק מאסטרטגיה ארוכת טווח, ומעדכנת כאשר הזדמנויות אלה מבשילות".

מילניום הינו בית השקעות פרטי בבעלות יגאל מזרחי, רונן קאופמן ואורי שרוני, כאשר השניים האחרונים משמשים גם כמנכ"לים. היקף הנכסים שהוא מנהל עומד כאמור על כ-1.5 מיליארד שקל.

בדומה לעסקאות קודמות שביצעה מיטב, גם כאן מדובר בתשלום במזומן של כמה מיליוני שקלים ותשלומים נוספים בעתיד, לפי מנגנון התאמה שייקבע בהתאם להיקף הנכסים. ניתן להעריך כי מחירו של מילניום - בית השקעות בוטיק, הגובה דמי ניהול גבוהים יחסית - ינוע בין 1.5% ל-2% על הנכסים, כלומר הוא יימכר תמורת 22-30 מיליון שקל. במילניום מכחישים קיומו של מו"מ למכירת החברה.

בנוסף למילניום, מנהל מיטב מו"מ מתקדם לרכישת נכסי הילת-שוהם. מדובר בבית השקעות נישתי הפונה בעיקר לקהל החרדי, המנהל כ-750 מיליון שקל (400 מיליון שקל בקרנות, 120 מיליון שקל בקופות גמל, והשאר בתיקים).

גם עסקה זו תתבצע לפי מנגנון של תשלום מיליוני שקלים בודדים במזומן ותשלומים לאורך מספר שנים התלויים בהיקף הנכסים. ניתן להעריך ששווי העסקה יעמוד על כ-10 מיליון שקל - יחס של 1.5% על הנכסים. מיטב חיפשה זה זמן רב דריסת רגל במגזר החרדי, ולכן בכוונתה לשמור על המותג של הילת שוהם שהוא בעל חותמת "כשרות" בהשקעות, ולא למזג את הנרכשת לתוך נכסי מיטב. להילת שוהם חמישה בעלי מניות (מה שמכביד על המו"מ), אחד מהם הוא גאון אחזקות - מבעלי המניות במיטב (21%).

מי הבא שייבלע?

כאמור, שני הגופים - מיטב בשליטת צבי סטפק ואלטשולר-שחם שבשליטת גילעד אלטשולר וקלמן שחם, רכשו לאחרונה מספר גופים בענף. אלטשולר קנו את פרפקט ולאחרונה את רמקו, וכעת הם מנהלים 16 מיליארד שקל, מתוכם 5 מיליארד שקל בקרנות וכ-9.5 מיליארד שקל בקופ"ג.

מיטב, שהתמזג עם גאון וישיר בית השקעות, רכש את אפריקה בית השקעות ואת קופות הגמל של וייזר. בית ההשקעות הוא כבר בין הגדולים בשוק, עם נכסים בהיקף 32 מיליון שקל (מתוכם 12.2 במוצרי חיסכון לטווח ארוך, 9.2 מיליארד שקל בקרנות, 9.4 מיליארד שקל בתיקי השקעות ו-1.3 מיליארד שקל בתעודות סל). במיטב חוזרים ואומרים כי הם מדברים עם כמה גופים בשוק, כך שלא מן הנמנע כי נמשיך לראות את בית ההשקעות "בולע" גופים נוספים.

גל הרכישות של מיטב
 גל הרכישות של מיטב