"אכזבה מפעולות הפד עלולה להוביל למפולת בוול סטריט"

מוחמד אל אריאן מפימקו בראיון ל-CNBC: "הסיבוב הראשון של הרחבה כמותית היה מאכזב וכנראה שגם הסיבובים הבאים לא יועילו הרבה"

בנקים מרכזיים בעולם וביניהם גם הפדרל ריזרב יפעילו החל מחודש נובמבר כמה סיבובים נוספים של הקלה מוניטארית כמותית (QE) אולם זה לא יוסיף הרבה לשיעורי הצמיחה. כך אמר היום מוחמד אל אריאן מפימקו בראיון ל-CNBC. "הסיבוב הראשון של הרחבה כמותית היה מאכזב".

"שני גורמים מאוד חשובים לצמיחה, שוק הנדל"ן ושיעור האבטלה, עדיין לא מתאוששים וכנראה שגם הקלה נוספת לא תעזור", אמר אל אריאן.

הוא השווה את הכלכלה למעברות חלל שזקוקה לדלק איכותי על מנת להאיץ למהירות הנחוצה שתוציא אותה מכדור הארץ. "הדלק שאנחנו מחפשים אחריו נמצא בסקטור הפרטי ולא בפעולות המימשל או הפדרל ריזרב. זה דלק רע עם הרבה השלכות שליליות והוא לא מספיק כדי להאיץ מספיק את הכלכלה".

מנהל בכיר אחר בפימקו, ביל גרוס, אמר בשבוע שעבר כי "מניות זרות הן השקעה טובה יותר ממניות אמריקניות. משמעות חולשת הדולר הינה תשואות נמוכות יותר על מניות אמריקניות ואגרות חוב אמריקניות למשך שנים, כך שהמשקיעים האמריקנים צריכים להביט לשווקים מעבר לים לתשואות טובות יותר".

"הצמיחה בשווקים המתפתחים הינה בקצב מהיר בהרבה, כך שהמשקיעים צריכים לבחון את הקורה מחוץ לארה"ב. במיוחד אם הדולר נופל ומוריד את סטנדרט החיים שלכם ופוגע בכושר הקנייה שלכם". ביל גרוס ציין את סין ומדינות אסיאתיות אחרות כמו גם את אוסטרליה וקנדה כמדינות בהן הוא צופה צמיחה טובה יותר. "מטבעות שאינם צמודי דולר בשילוב עם צמיחה גבוהה, זהו באמת המתכון להצלחה בהשקעות".

גרוס אמר כי הוא מצפה שהפדרל ריזרב יחל בסיבוב נוסף של הקלות בקרוב, מהלך אותו כינה "A last gasp" או בתירגום חופשי ההנשמה האחרונה. לדבריו "בקרוב יתחיל ה'פד' לרכוש אג"ח ממשלתיות במאות מיליארדי דולרים בתקווה להוריד כך את הריבית, מה שיאיץ את הרוח החייתית ויגרום למשקיעים לרכוש מניות, מאחר ואגרות החוב יציעו תשואות כה נמוכות". גרוס טען כי אם יצליח ה'פד' להאיץ את הצמיחה בשנים הבאות, יהיה שוק המניות הנהנה העיקרי מהמהלך. "כרגע, אני עדיין חושב כי המניות הם כלי ההשקעה המועדף (על פני השקעה באג"ח), כל עוד ישנם עוד קרני שמש בחוץ, הדבר מאפשר להאמין בהמשך ההתרחבות".