בנק אוף אמריקה מקפיא מכירות של בתים מעוקלים בארה"ב

הנהלת הבנק, ביחד עם בנקים נוספים הפועלים בשוק האמריקני, מתכוונת לברר האם עובדים העבירו תצהירים בתיקי עיקולים מבלי לאמת את הפרטים המופיעים בהם במטרה לגרוף עמלות

על רקע דיווחים הולכים ומתרחבים בנוגע לאי סדרים בתהליכי עיקול ומכירה של בתים בארה"ב הודיע היום (ו') בנק אוף אמריקה כי החליט להקפיא את כל תהליכי עיקול הבתים בארה"ב.

המהלך היה צפוי למדי, על רקע הביקורות שהופנו בימים האחרונים מכיוונם של עורכי דין ומתווכים בשוק. הנהלת הבנק, ביחד עם בנקים נוספים הפועלים בשוק האמריקני, מתכוונת לברר האם עובדים העבירו תצהירים בתיקי עיקולים מבלי לאמת את הפרטים המופיעים בהם במטרה לגרוף עמלות.

הקפאת העיקולים מהווה בשורה משמחת לבעלי בתים רבים שהפסיקו להעביר לבנקים את תשלומי המשכנתא שלהם לפני חודשים רבים. כעת הם יוכלו להמשיך לגור בבתיהם מבלי לשלם, לפחות עד שהעניין יתברר.

בנוסף לבנק בנק אוף אמריקה, הודיעו לאחרונה גם ג'י.פי מורגן צ'ייס ו-GMAC על הקפאת עיקולים ב-23 מדינות שבהן תהליכי העיקול נקבעים בבתי המשפט, בשל טעויות שנפלו בעשרות אלפי תצהירים ופרטים אחרים בתיקי העיקולים שהוגשו לבתי המשפט.

השבוע דווח כי הריבית על משכנתאות לטווח ארוך בארה"ב ירדה לשפל היסטורי. פרדי מק, חברת המשכנתאות השניה בגודלה בארה"ב, דיווחה כי בשבוע האחרון ירדה הריבית הקבועה על משכנתאות ל-30 שנה ב-0.05% לרמה של 4.27%, לעומת 4.87% לפני כשנה. הריבית המאוד נמוכה לע עוזרת לאזרחים שמתקשים למצוא עבודה או כאלה שאינם יכולים לעמוד בתשלומי המשכנתא.