ה"גרדיאן": פעילי ה"מרמרה" פנו לבית הדין הפלילי הבינלאומי

זאת בבקשה רשמית להעמיד את ישראל לדין בגין הריגת 9 אזרחים טורקיים במשט לעזה ■ תגובת ישראל: "כל חקירה נוספת תהיה מיותרת ותתרום רק להגברת העוינות בין שתי המדינות"

פעילים טורקיים שהשתתפו במשט לעזה פנו לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בבקשה רשמית להעמיד את ישראל לדין בגין הריגת 9 אזרחים טורקיים - כך מדווח הבוקר (שבת) עיתון ה"גרדיאן" הבריטי.

על-פי הדיווח, בעקבות פרסום דו"ח מועצת זכויות האדם של האו"ם, משפחות הרוגי ה"מרמרה" פנו באופן רשמי לתובע הראשי של בית הדין, לואיס מורנו אוקמפו, בטענה כי יש "הוכחה מכרעת" להגשת כתב אישום נגד ישראל.

"ההתקפה על המשט אירעה במים בינלאומיים והפרה בצורה ישירה מרכיבים שונים בחוק הבינלאומי, ביניהם החוק הציבורי והחוק הפלילי", כתב עו"ד רמזאן אריטורק, המייצג את משפחות ההרוגים ואת ארגון ה-IHH. "יש לתבוע את ישראל על הפשעים שביצעו כוחות הביטחון שלה - בית הדין הבינלאומי בהאג הוא הסמכות היחידה שיכולה לעשות זאת".

בתגובה שמסרה ישראל ל"גרדיאן" נכתב כי "האירוע נחקר הן על-ידי ישראל, בהשתתפות משקיפים בינלאומיים והן על-ידי נחקר על-ידי האו"ם. כל חקירה נוספת תהיה מיותרת ותתרום רק להגברת העוינות בין המדינות, שבעיקרון היחסים בינן ידידותיים".