דלק קידוחים ואבנר יבצעו סקרים סייסמיים 3D ב"אלון" ו"רות"

דלק קידוחים ואבנר אישרו את ביצוע הסקר בעלות של כ-19 מיליון דולר, אשר צפוי להסתיים במחצית שנת 2011 ■ אישרו גם ביצוע סקר סייסמי 3D ברשיון אביה בעלות של 2.75 מ' ד'

השותפויות דלק קידוחים ואבנר מקבוצת דלק של איש העסקים יצחק תשובה, הודיעו הבוקר (א') כי אישרו את השתתפותן בביצוע סקר סייסמי תלת מימדי בחלק משטחי רשיונות "אלון" ו"רות" (סקר אלון רות) וברשיון אביה.

ביצוע סקר אלון רות החל לפני כחודש וצפוי להסתיים בסוף החודש והוא מבוצע ע"י חברת PGS בהמשך לסקר שבוצע על ידה בשנת 2009. עיבוד הסקר יבוצע ע"י PGS והוא צפוי להימשך כשישה חודשים ולהסתיים במחצית שנת 2011.

הסקר יכסה חלק נוסף משלב ב' של תוכנית העבודה שעליהם דיווחו השותפויות, בשטח של כ-2,350 קמ"ר ברשיונות "אלון B", "אלון C", "אלון D", "אלון F", "רות A", "רות B" ו-"רות C" וכן באזורי הקידוחים בחזקות "תמר" ו"דלית".

העלות הכוללת של ביצוע הסקר הסייסמי 3D, עיבוד הנתונים והעבודות הנלוות הינה כ-19 מיליון דולר. אבנר ודלק קידוחים מחזיקות ברשיונות אלו יחד עם חברת נובל אנרג'י.

בנוסף אישרו השותפויות המחזיקות כל אחת ב-50% ברשיון אביה, ביצוע סקר סייסמי 3D שיכסה שטח של כ-200 קמ"ר משטחי הרשיון. סקר זה גם הוא יבוצע ע"י חברת PGS והוא צפוי להימשך כעשרה ימים. עיבוד הסקר צפוי להמשך כשלושה חודשים ולהסתיים במחצית שנת 2011. העלות הכוללת הינה כ-2.75 מיליון דולר.

נציין כי שלב סקרים זה נועד לכסות פרוספקטים פוטנציאליים (Leads - מבנה או קבוצת מבנים שהם חלק ממיזמי החיפוש לקידוחים בהם ישנה עדות לסימני נפט או גז, אולם עדיין אין בהם את כל הנתונים הנחוצים ברמת הוודאות הדרושה). למרות ההשקעה הגדולה הנדרשת, בדלק אנרגיה הסבירו כי מנהלי נובל אנרג'י, החברה המנהלת את פיתוח קידוח "תמר", ציינו כי "זוהו ברישיונות הנ"ל מספר פרוספקטים פוטנציאליים בגדלים שונים, העשויים בחלקם להיות גדולים ממבנה 'תמר'".