מש' הבריאות הורה לטבע להפסיק שיווק תרופה לטיפול בהשמנה

מדובר בתרופת "רדוקטיל" ■ בטבע הודיעו הבוקר כי הם מפסיקים את השיווק "בתיאום עם משרד הבריאות", אולם במשרד הבהירו במהרה כי הם אלו שהורו על הפסקת השיווק

דקות ספורות אחרי שהודיעה חברת טבע כי היא החליטה להפסיק לשווק בישראל את התרופה "רדוקטיל" לטיפול בהשמנת יתר "בתיאום עם משרד הבריאות", הודיע משרד הבריאות: אנחנו הודענו על הפסקת שיווק התרופה.

במשרד הבריאות עקבו לאחרונה אחרי החלטת רשויות הבריאות באירופה (EMA) להפסיק את שיווק התרופה, זאת לאחר תוצאות מחקר שנערך בקרב 10 אלף מטופלים בתרופה מחקר שנועד לבחון את הבטיחות הקרדיו-וסקולרית בקרב חולים בסיכון גבוה. במשרד הבריאות לא אימצו מיד את החלטת ה-EMA, אולם בסוף השבוע האחרון החליט מנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) להורות גם הוא על הפסקת השיווק בארה"ב.

בעקבות החלטת ה-FDA, כצפוי, החליט גם משרד הבריאות ליישר קו. בחברת טבע עקבו גם הם אחר החלטת ה-FDA, משום שידעו מראש כי משרד הבריאות יתיישר על פיו.

על פי הודעת משרד הבריאות, מטופלים אשר ברשותם התרופה מתבקשים להפסיק את השימוש בה ובמקביל, לפנות לרופא המטפל על מנת לקבל מידע בנדון ולבחון אפשרויות טיפוליות חלופיות.

רדוקטיל, המיוצרת על ידי חברת אבוט ומשווקת בישראל על ידי טבע, החל משנת 2000, אושרה לשימוש בעולם ובישראל כטיפול בחולים הסובלים מעודף משקל/השמנת יתר, אשר אין להם היסטוריה קודמת של מחלות לב וכלי דם, ואשר לא הצליחו לרדת במשקל באמצעות דיאטה ופעילות גופנית.