קחו בחינם רעיונות לסטארט-אפים

מי שיפתח רעיון של SMS ועידה, סינון ומענה אוטומטי להודעות סלולריות - יתעשר במהירות

חשבונות הטלפון הסלולרי האחרונים שלי מספרים את הסיפור, וזה לא רק הסיפור שלי - זה הסיפור של כל העולם כולו: מחודש לחודש אני צורך פחות ופחות זמן אוויר בשיחות (בחודשים האחרונים אני מדבר פחות משעה בחודש!), ולעומת זאת אני שולח יותר ויותר SMS'ים, כלומר מסרונים (משהו כמו 1,000, ואני לא נחשב למסמס כבד).

את התא הקולי השארתי מאחור, הוא לא נחוץ לי יותר. יש לי הודעה אחת שאני מאזין לה מדי פעם עת אני בקקט, כמו שאמר מאיר אריאל: שומעים בה את הילדים קוראים אבא, אבא ואת האישה מצהירה על אהבתה הנצחית ושואלת מתי אשוב. אני שומר אותה כמו שסבתא שלי שומרת מכתבים מלפני מאה שנה.

סקרים ומחקרים מספרים את אותו הסיפור: אנחנו מדברים פחות, והשיחות שלנו קצרות יותר. המסרונים, לעומת זאת, הולכים ותופסים יותר ויותר מקום בחיינו. סלחו לי, אבל אין לי כוח להיכנס היום לוויכוח על מה ה-SMS עושה לשפה ולתקשורת הבינאישית. אני מודע לזה שפסיכולוגים טוענים כי המסרון מדלדל את השפה ותורם למתח, וכיוצא באלה פורענויות נפשיות.

אני מודע גם לתופעה המטרידה הנקראת "אגודלי בלקברי". אבל אשר לי, אני מת על ה-SMS. תמיד העדפתי את הכתיבה על פני הדיבור, ולמעט האנשים האהובים עליי באמת - וכמה כאלה כבר יש? - אין לי שום צורך בקול אנושי.

יצאתי לא בסדר

פופולרי המסרון ככל שיהיה, הוא עדיין רחוק מלהיות מושלם. הנה כמה רעיונות שעלו לי תוך כדי שימוש וסימוס, רובם ככולם לקוחים מעולמות המייל והטלפון. אני מציע אותם בזאת לרשות הכלל - ומאמין שמי שיעשה מזה סטארט-אפ יהיה מיליונר.

אבקש ממנו רק זאת: אחרי שיתעשר, יזדקן וימות, שיעשה מה שעושים הצדיקים גייטס ובאפט ויתרום את הונו חזרה לאנושות. שלא יהיה כיליי אנוכי וחולני כמו העשירים שלנו.

* מענה אוטומטי - יש את זה במייל ובמשיבון, מדוע לא יומצא מענה אוטומטי גם ל-SMS'ים? בשבוע שעבר שבתי מחופשתי השנתית. כל מי ששלח לי מייל ידע שנסעתי, כך גם כל מי שהתקשר. אבל ה-SMS'ים המשיכו להיערם בתיבה, ואני יצאתי לא בסדר שלא עניתי. מענה אוטומטי היה יכול לחסוך כמה אי נעימויות קטנות.

* משיכה מרחוק - אני מה שקוראים מבולבלי. הרבה פעמים אני שוכח את הטלפון הסלולרי על השולחן בסלון ויוצא לענייניי - הצלת העולם, לחימה עיקשת בטרור וכיוצא באלה עיסוקים. כשאני מחוץ לבית, אני יכול לקרוא את המיילים שמגיעים ולמשוך הודעות מהתיבות הקוליות. מדוע אני לא יכול למשוך הודעות SMS?

* חסימה - אין הרבה דברים מעצבנים יותר ממסרוני הזבל. האמת היא שיש, אבל זה לא העניין פה. למה אני לא יכול לסמן שולחים מסוימים כזבלנים? למה אני לא יכול לחסום את כל הדוברים המנג'סים ששולחים לי כל פיפס שעושה השר שלהם? למה אני חייב לקבל את כל ההודעות האידיוטיות שמזמינות אותי למסיבות שכף-רגלי לא תדרוך בהן, אלא אם יכוונו אקדח לרקתי?

* מסרוני ועידה - אם אני רוצה לתאם חזרות עם הלהקה שלי, אני יכול לשלוח את אותה ההודעה ל-5 נמענים, אבל מכאן והלאה אני צריך להתמודד עם כל אחד בנפרד, ותאמינו לי שמדובר בטרדה מסוימת. למה שלא נוכל לקיים שיחות ועידה ב-SMS, כמו שאנחנו עושים במייל וכמו שאנחנו יכולים לעשות בטלפון?

כאן המקום להודות שאף פעם לא ידעתי איך עושים שיחת ועידה בטלפון. זה תמיד היה נראה לי כמו הפלא הטכנולוגי האולטימטיבי. לפעמים העורך שלי מעלה אותי על הקו יחד עם צלם או מפיקה. אין, האיש לא פחות מגאון, אני אומר לכם.