"הלהיט החדש בקרב משקיעים הוא תעשיית המשחקים"

שאול אולמרט, בנו של רה"מ לשעבר: חברות משחקים רוצות להשקיע ב-Gamification ■ "כמו שבנינטנדו לקחו שבב שמפעיל את כריות האוויר ברכב והשתמשו בו כחיישן תנועה בקונסולה"

תעשיית המשחקים עוברת בשנים האחרונות שינויים משמעותיים, המתרחשים בעיקר בעולם הקונסולות, שם הגיימרים יכולים לשלוט במשחקים באמצעות תנועה.

עולם ה-Gamification, המאפשר שימוש ביכולות משחקיות ממוצרים שאינם מהעולם הזה, הוא תחום שבו מתעסקת חברת Game Ground אותה מנהל שאול אולמרט, בנו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. "התחום נמצא בצמיחה מהירה", הוא אמר היום בהרצאתו במסגרת כנס "בזק אקספו".

"כך, בנינטנדו לקחו את השבב המפעיל את כריות אוויר ברכב והפכו אותו לחיישן הזיהוי בקונסולת ה-Wii של החברה", הוא מציין. הרעיון, לדבריו, הוא לקחת מוצר ולהתאים אותו לענף המשחקים. "חברות המשחקים הגדולות רוצות היום להשקיע בחברות אלו".

אולמרט מספר גם שעמד בתור בניו יורק במשך 16 שעות בשביל להיות בין הראשונים שקונים את ה-Wii. "הריגוש בזמן משחקים הוא גבוה אצל משתמשים, ולא רק במשחקי מחשב", הוא אומר. "אנחנו משחקים כדי לנצח, ורק הנפת הגביע היא זו שיוצרת לנו את הצורך לשחק. באפליקציה של Foursquare, למשל, בה אנשים מציינים היכן הם נמצאים, הם מקבלים הכרה - מדליה על כך שביקרו באותו המקום כמה פעמים. הפרס הגבוה הוא הפיכתם לראש העיר של אותו מקום".

מתל אביב לניו-יורק בשעה

לא רק בתחום המשחקים יש טכנולוגיות שעוברות המרה, אלא גם בחלל. "חקר החלל מוביל להתפתחויות רבות בעולם", אמר בכנס טל ענבר, ראש המחקר לחקר החלל במכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל. "למשל, חליפת קירור שמשמשת אסטרונאוטים, משמשת היום גם מנתחים. הטכנולוגיה של מנועי החלליות משמשת לצורך השתלות רפואיות ומצלמות דיגיטליות נוצרו מלכתחילה לצורך חקר החלל. לכן, הייתי רוצה שכסף שאני משלם למדינה כמיסים יופנה יותר לחקר החלל".

לדברי ענבר, "החלל מתחיל 100 ק"מ מעלינו ורוב הלוויינים נמצאים 300 ק"מ מעלינו. מעטות המדינות שיודעות לבנות לוויינים ולשגר אותם, בסך הכול 9 במספר, כולל ישראל ששיגרה לוויין ב-1988, וגם איראן הצטרפה בשנה שעברה".

ענבר מציין שבזכות הטכנולוגיות שמפותחות לתחום החלל, יהיו בעתיד מטוסי חלל שיאפשרו לטוס מישראל לניו-יורק בשעה, מכיוון שהם יעשו את הטיסה בקיצור דרך החלל. "הקיצור בזמן, שינבע מהמהירות, יהיה משום שהמטוסים יוכלו לעשות דברים שלא ניתן לעשות באטמוספירה", אמר.