רה"מ נתניהו: "נרשת את כל העיר לוד במצלמות"

ראש הממשלה בנאום בפתיחת מושב החורף בכנסת: "רפורמת הנדל"ן תתיר את הסבך הבירוקרטי שגורם לשחיתויות ותגדיל את צמיחת התמ"ג ב-1-2% בשנה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגן היום (ב') על חוק הנאמנות שעבר אתמול בממשלה וטען כי התקציב הדו-שנתי לשנים 2011-2012 יעבור בכנסת. נתניהו אמר את הדברים בנאומו בפתח מושב החורף של הכנסת.

"אין שום מדינה ששומרת על זכויות הפרט וזכויות המיעוט כפי שעושה זאת מדינת ישראל", אמר נתניהו. "התנועה הציונית הקימה דמוקרטיה למופת ומדינת לאום למופת. אין דמוקרטיה אחרת במזרח התיכון ואין מדינה יהודית אחרת בעולם. השילוב של 2 הערכים הללו - מדינה יהודית ודמוקרטית - מבטא את יסוד קיומנו ואת מהותה של מדינת ישראל".

ראש הממשלה שיבח גם את המדיניות הכלכלית שמובילה ממשלתו ואמר: "אנו מתכוונים להעביר תקציב דו-שנתי נוסף. הבאנו צמיחה ויציבות ותקציב דו-שנתי נוסף יעזור לנו להמשיך מגמות אלו. בכבישי הארץ אתם יכולים לראות את העבודה שנעשית בצפון ובדרום כדי להקל את הפקקים ברחבי המדינה".

נתניהו התייחס גם לרפורמה בתכנון ובנייה ואמר כי "אנו מתחילים את היישום ברפורמה בקרקעות שבאמצעותה יוכלו מאות אלפי משפחות בישראל לעבור מחכירה לבעלות על בתיהם. נמשיך לקדם את הרפורמה בתכנון ובבנייה כדי להתיר סוף סוף את הסבך הבירוקרטי שמעכב את הגדלת ההיצע של הקרקעות ושנותן תמריץ תמידי לפרוטקציות ושחיתויות. הרפורמה הזו תוסיף 1-2% לצמיחת התמ"ג מדי שנה בשנים הבאות".

בהתייחסו לגל האלימות ששוטף אל העיר לוד, אמר נתניהו כי הממשלה החליטה "לרשת את העיר במצלמות" ולהפוך את העיר ל"נושאת הדגל בפרויקט 'עיר ללא אלימות'". הוא חזר על הבטחתו להשקיע 800 מיליון שקל במגזר הלא-יהודי.

נתניהו הציב גם תנאי להארכת הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון: "אם הרשות הפלסטינית תכיר במדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי, אני מוכן לכנס את ממשלתי ולהאריך את ההקפאה. כשם שהפלסטינים מצפים שאנו נכיר במדינה הפלסטינית כמדינת הלאום שלהם, אנו מצפים שהם יכירו במדינה היהודית כמדינת הלאום שלנו. צעד זה מצד הרשות הפלסטינית יהווה צעד בונה אמון".