עו"ד גד רווה מונה לתפקיד מנכ"ל אנגל מזרח אירופה

רווה, שמונה לאחרונה לתפקיד מנכ"ל החברה-הבת אנגל מזרח אירופה (EEE), חי היום בבלגרד ופעיל בתחום הנדל"ן באזור

מנכ"ל חברת GBES, שבאמצעותה רוכש קונרד מוריס את השליטה באנגל משאבים (חלק מקבוצת לגנא שקרסה), הוא עו"ד גד רווה (69), אחיו של עו"ד יהודה רווה - כך נודע ל"גלובס". גד רווה מונה לאחרונה לתפקיד מנכ"ל החברה הבת אנגל מזרח אירופה (EEE). עו"ד גד רווה חי היום בבלגרד ופעיל בתחום הנדל"ן באזור. אחיו, יהודה, מייצג את משפחת מוריס בעסקה להשתלטות על אנגל משאבים במסגרת הסדר חוב של חברה זו.

בשנת 2001 נקשר שמו של עו"ד גד רווה בישראל בפרשת בנק צפון אמריקה שהתמוטט, והכנ"ר דאז שמואל צור ביקש להכריז עליו כפושט רגל ולהטיל צו כינוס על נכסיו. רווה שלווה כספים מהבנק, טען בשנת 1993 שאין בידו נכסים או אמצעים המאפשרים לו לעמוד בתשלום החוב. בשנת 2005 נחתם הסכם פשרה עם עו"ד עמית פינס, שייצג את הכנ"ר, ושולם חלק קטן מהסכום שנדרש לשלם בתחילה.

דמות בולטת בהסדר החוב

הסתבכות כלכלית נוספת של עו"ד גד רווה התרחשה בשנת 2003, כשהוצא צו הקפאת הליכים לחברת גליל ארומה, שהייתה בבעלותו עם שותפים נוספים. החברה מקריית שמונה עסקה בייצור תמציות מהצומח.

כעת עו"ד גד רווה הוא דמות בולטת בעסקה של הסדר החוב באנגל משאבים. קבוצת GBES תרכוש 53% ממניות החברה כנגד הזרמה של 45 מיליון שקל והעמדת קו אשראי של עד 50 מיליון שקל. מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים יקבלו 10 מיליון שקל במזומן, סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 120 מיליון שקל ו-39% ממניות החברה. בית המשפט אישר לכנס אספות נושים לצורך אישור הסדר החוב.

לגנא הולדינגס וכל החברות בקבוצה שתחתיה - אנגל אירופה, אנגל משאבים ואנגל מזרח אירופה - נקלעו למשבר קשה. אנגל משאבים לא פרסמה דו"חות כספיים מאז הרבעון השלישי של 2009, אך למשקיעים אין ציפיות גדולות.