בפעם ה-15 החודש, שיא נוסף של כל הזמנים לזהב: 1,354 דולר

גם המתכת הכסופה ממריאה לשיא של 30 שנה בערכה במסגרת המסחר היום ■ ביום חמישי סבל הזהב מ"פחד גבהים" מצד המשקיעים ששלחו אותו לירידה של 1%

לא הראלי בשווקים, לא התחזיות האופטימיות להתערבות של הבנק הפדרלי בשווקים במסגרת תכנית חילוץ שאפתנית חדשה וגם לא החתזיות האמביוולנטיות מצד האנליסטים - כלום לא עוצר את המתכת היקרה בעולם מלהפוך ליקרה אפילו יותר.

הזהב המריא היום (שוב) לשיא של כל הזמנים, כשמחירה של אונקייה נקבע בבורסת הסחורות של ניו יורק בסכום שיא מרשים של 1,534.40 דולר. מדובר בפעם ה-15 בה שובר הזהב את רמת השיא של כל הזמנים שהציב לעצמו קודם לכן תוך פרק זמן של כ-5 שבועות.

בארה"ב מסבירים האנליסטים כי "הבריחה לזהב" מצביעה על כך שהציבור מחפש כל תירוץ אפשרי לקנות את המתכת היקרה ומעדיף אותה יותר ויותר על פני השקעה בשוקי המניות המתאפיינים בתנודתיות רבה. "הרמה הגבוהה אליה חזרו המניות בשבועות האחרונים יצרו מצב בו האנליסטים חלוקים בדעותיהם - חלקם מציגים תחזיות שוריות ואחרים מאוד דוביים. במצב כזה, רבים מהמשקיעים מעדיפים לרענן את תיק ההשקעות שלהם ורואים בזהב השקעה בטוחה שלא יכולה ללכת לאיבוד בין רגע", אמר אנליסט אמריקאי היום עם חתימת המסחר בסחורות. "אפשר בהחלט לראות בשבירת השיא הזו תזכורת לכך שלמרות המסכים הירוקים המשקיעים עדיין זוכרים היטב את לקחי המשבר של 2008".

גם הכסף לא נשאר מחוץ לחגיגה במתכות והגיע היום לשיא של 30 שנים בערכו, במקביל לעלייה במחירי הזהב. המגמה הקיפה גם את יתר הסחורות בארה"ב, ובראשן התירס שממשיך להתייקר לרמת שיא של שנתיים במחירו במסגרת המסחר בבורסת הסחורות של שיקאגו למחיר של 5.55$. התייקרות זו מוסיפה לחזק גם את המגמה החיובית במניות הדשנים בוול סטריט.

המסחר בסחורות מתנהל היום על רקע המסחר הדליל במיוחד שנרשם בשוק ההון, על רקע ציון יום קולומבוס בארה"ב.