ה-CAS קבע: אין בעיה חוקית עם השריונים ביורוליג

בית המשפט העליון לספורט בלוזאן דחה את העתירה של מינהלת הליגה הספרדית, וקבע כי אין מניעה ליורוליג להעניק מקומות במפעל ללא קשר למיקום בליגה

ניצחון גדול לג'ורדי ברתומיאו ולראשי היורוליג. בית המשפט העליון לספורט בלוזאן (CAS) דחה את העתירה שהגישה מינהלת הליגה הספרדית (ACB) נגד היורוליג, וקבע כי אין כל בעיה חוקית עם השיטה לפיה היורוליג משריינת מקומות לקבוצות המשתתפות ללא קשר למיקומן בליגה.

בעתירה, אותה הוביל נשיא הליגה הספרדית ונשיא יול"ב אדוארדו פורטלה, נטען כי בעצם ההחלטה שלקחה היורוליג - לאשר ארבעה מקומות במפעל עד 2012 לנציגות הספרדיות (ברצלונה, ריאל מדריד, מלאגה, קאחה לבורל) ללא קשר למיקום שלהן, הפכה הליגה הספרדית ללא רלוונטית.

עוד הוסיף פורטלה כי מדובר בהחלטה שפוגעת באלמנט הבסיסי ביותר - רוח הספורט. בסך הכל זכו 13 מועדונים למקום מובטח ביורוליג עד 2012, ביניהם גם מכבי ת"א.

עם זאת, כחלק מניסיון לפתוח את הליגה לקבוצות נוספות ולהפוך את הליגה לרלוונטית ותחרותית עבור יותר קבוצות וליגות, הנהיגה היורוליג בשנתיים האחרונות משחקי מוקדמות. מתוקף ההחלטה הזאת, אף זכתה האלופה הישראלית הפועל גלבוע/גליל להשתתף העונה במוקדמות של המפעל.