סמנכ"ל הטכנולוגיות של אמזון פוגש מפתחים בישראל

ד"ר וורנר ווגלס, מבקר בימים אלו בישראל, על-מנת לקדם את שירותי מחשוב הענן של החברה ■ "אנחנו מספקים מחשוב. אנחנו לא יודעים אם זה לפיתוח מוצר או פצצת אטום"

מנהל הטכנולוגיות הראשי של אמזון , ד"ר וורנר ווגלס, מבקר בימים אלו בישראל, על-מנת לקדם את שירותי מחשוב הענן של החברה - Web Services. אמזון מציעה למפתחי אפליקציות מקום לאחסן בו את המוצרים שלהם, כנראה כהכנה לחנות האפליקציות לטלפונים חכמים שהיא צפויה להשיק בקרוב לפי ההערכות.

ווגלס לקח היום חלק באירוע של ה-GarageGeeks בנמל תל אביב, בשיתוף עם איש העסקים והמשקיע ד"ר יוסי ורדי ובו דיבר על שירותי הרשת של החברה. אחד מהשירותים, EC2, מציע למפתחים ולחברות לקבל כוח עיבוד נוסף במקום לקנות מחשבים נוספים. כאשר ווגלס נשאל אם החברה יודעת מה אנשים עושים עם השירותים שלה, הוא ענה: "לא. אנחנו לא יודעים לאילו צרכים משתמשים במשאבים שלנו - אם זה לפיתוח מוצר או לפיתוח פצצה אטומית".

מלבד שירותי הענן, אחד המוצרים היותר מעניינים של אמזון הוא קורא הספרים האלקטרוני שלה, קינדל. החברה מקדמת כבר מספר שנים את המכשיר שלה בעולם ולאחרונה היא גם החלה למכור אותו לישראלים דרך האתר שלה.

אם וכאשר הקינדל יגיע לישראל וניתן יהיה לרכוש ספרים בעברית המותאמים אליו, ההשפעה שלו על השוק תהיה רבה. כרגע יש בשוק המקומי מוצר אחד בלבד, "עברית" של ניופאן וסטימצקי, אך בקרוב סלקום תציע גם היא חנות ספרים משלה.

ווגלס, המשמש גם כסגן נשיא, לא הסכים לחשוף את התוכניות של החברה לגבי הקינדל. "אני לא מוכן לדבר היום על הקינדל, ניתן יהיה לדבר על הנושא הזה בכל יום אחר", אמר.

שווי השוק של אמזון הוא 68.5 מיליארד דולר. החברה תפרסם בשבוע הבא את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השלישי של 2010.