אל-אריאן: "המשבר השאיר מחלה איטית שאוכלת את השווקים"

"השווקים הפיננסיים שלנו נשחקים מדי יום, היקפי המסחר נעשים דקים וחלשים יותר. זה כמו מחלה איטית" ■ להערכתו, ה'פד' יודיע כבר בנובמבר על הרחבה מוניטרית נוספת

המשבר הפיננסי השאיר מאחוריו "מחלה איטית" שאוכלת את השווקים הפיננסיים, כך אמר היום (ג') מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל ומנהל קרו האג"ח הגדולה בעולם, פימקו, בראיון לרשת CNBC. לדבריו, המחלה כעת משתקפת יותר במחירי המניות והמטבעות, ופחות במחירי האג"ח.

"השווקים הפיננסיים שלנו נשחקים מדי יום, היקפי המסחר נעשים דקים וחלשים יותר. זה נראה כמו מחלה איטית", אמר אל-אריאן. "אותו דבר משתקף במסחר בשווקי המטבעות והסחורות, בעוד ששוק האג"ח משקפים את השפעה של יכולת ה'פד' להדפיס כסף ולהתערב בשוק".

להערכתו, קובעי המדיניות ב'פד' יודיעו כבר בפגישתם בתחילת נובמבר על הרחבה מוניטארית נוספת. בזה, אל-אריאן מסכים עם 86% מ-70 בכירים במערכת הפיננסית האמריקני שצופים כי ההודעה על הרחבה מוניטרית תימסר כבר בחודש הבא, במסגרת סקר מיוחד של רשת CNBC.

הכלכלינים ב-RBS צופים שהפרוטוקול מישיבת הריבית האחרונה של ועדת השוק הפתוח שיפורסם הערב יתרום לגיבוש הציפיות להרחבה נוספת. "איננו מאמינים שה'פד' היה מוסיף דלק לספקולציות אודות צעדים מרחיבים נוספים אם הוא לא היה נוטה לכיוון זה", כתבו בסקירה ללקוחותיהם.