קומברס מוכרת את החברה-הבת אולטיקום ב-90 מיליון דולר

אחרי פיטורי מאות עובדים, העמדת החברה-הבת ורינט למכירה וכן מכירת נכסי הנדל"ן ברעננה - מגיע תור אולטיקום ■ הרוכשת: קרן ההשקעות Platinum Equity

לאחר הפיטורים בקומברס בשבוע שעבר, וכחלק מהמטרה המוצהרת למכור נכסים, הודיעה אמש (ג') אולטיקום , החברה הבת של קומברס , כי הסכימה להירכש על ידי קרן ההשקעות Platinum Equity תמורת 8.07 דולר למניה, פרמיה של כ-5% על מחירה של אולטיקום.

מחיר העסקה משקף לאולטיקום שווי של כ-90 מיליון דולר ומחיר הרכישה מתחלק ל-2: 2.33 דולר למניית אולטיקום כדיבידנד מיוחד ועוד 5.74 דולר למניה.

מכירת אולטיקום הינה, כאמור, במסגרת התוכנית עליה הצהירה קומברס באוגוסט האחרון למכור נכסים ולצמצם בהוצאות, לאחר שהיא עברה לתזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת במחצית הראשונה של השנה. קומברס מתכוונת לחסוך 45 מיליון דולר השנה. היא כבר פיטרה 400 עובדים (מהם 200 בישראל), מכרה את מגרשיה ברעננה לג'ורג' חורש והעמידה גם את החברה הבת ורינט למכירה.

נציין כי מזה זמן רב מעריכים בשוק כי גם קומברס האם מעוניינת להירכש לאור הבעיות הרבות עמה היא מתמודדת בשנים האחרונות לאחר פרשת הבקדייטינג ובריחתו של המייסד, קובי אלכסנדר.

נזכיר כי רק לאחרונה פירסמה קומברס האם את דו"חותיה הכספיים לשנים 2005-2008. קומברס עצמה רשמה רווח נקי של כ-120 מיליון דולר אולם החברות הבנות, אולטיקום וסטארהום, גררו את הקבוצה כולה להפסד עתק של 923 מיליון דולר ב-4 שנים.

אתמול דיווחה קומברס כי סטפן סוואד, סגן נשיא החברה וסמנכ"ל הכספים שלה, התפטר מתפקידיו בחברה. סוואד יפנה את מקומו כסגן נשיא בחודש הבא והתפטר מיידית מתפקידו כסמנכ"ל כספים. סוואד ישמש לאחר התפטרותו כיועץ מיוחד למנכ"ל החברה, אנדרה דהן.