ארדואן: "ההיסטוריה לא תסלח למי ששתק לישראל"

ר"מ טורקיה מבטיח להגדיל הפנסיה ב-2011: "התגמולים המינימליים יעלו ב-60 לירות טורקיות בינואר, בנוסף להעלאה של 4% בשיעור הפנסיה"

ראש ממשלת טורקיה, ארדואן קונה את אהדת הציבור הטורקי: הבטיח להגדיל את הפנסיה המסובסדת על ידי ממשלת טורקיה בשנת 2011."התגמולים המינימליים יעלו ב-60 לירות טורקיות בינואר, בנוסף להעלאה של 4% בשיעור הפנסיה" אמר ארדואן בישיבת מפלגת השילטון בפרלמנט. נציין כי צעד זה בולט על רקע הורדות דמי הפנסיה במדינות רבות באירופה במטרה להילחם במשברי החוב בהן.

ארדואן אמר כי הביטוח הלאומי בטורקיה (SSK) והביטוח הסוציאלי של העובדים העצמאים וחקלאים (Bag-Kur) לא הושפע לכעה מהאינפלציה במהלך 8 השנים שמפלגתו נמצאת בשילטון והבטיח כי העלייה בתשלומים תמשיך לעלות גם בשנת 2011.

"לאחר ששת החודשים הראשונים של השנה הבאה, למרות האינפלציה, עלייה של 6% תהיה עדיין בתוקף" אמר ארדואן והוסיף כי העלייה המינימלית בתשלומי הביטוח הלאומי תהיה סביב 80-90 לירות לשנה. המשמעות היא שה-Bag-Kur המינימלי יעלו מרמה של 371-434 לירות בינואר ל-450 לירות טורקיות ביולי. בעוד שדמי הביטוח הלאומי, SSK יעלו מ-492 ל-577 לירות טוריות.

ארדואן ציין כי הוא מנסה לתת ליוצאים לפנסיה את תנאי המחייה המגיעים להם וציין כי העלייה בדמי הביטוח הלאומי בשנת 2010 הסתכמה ב-14% וב-25% בהתאמה, למרות העלייה באינפלציה בשיעור של 8.3% שנרשמה במדינה. לדבריו מקבלי המשכורות הנמוכות יקבלו העלאה בשיעור חד יותר ב-2011, בדומה להעלאה שקיבלו בשנת 2010.

ארדואן אמר את הדברים לאחר שעד אתמול עוד היה בביקור רשמי אצל נשיא סוריה, אסד. ארדואן שב ודיבר עם הנשיא הסורי על המצב באיזור ואמר כי "ההיסטוריה לא תסלח למי ששתק לישראל" וכיוון את דבריו לפאסיביות בהן נקטו מדינות ערב ומדינות המערב ביחס לברוטאליות הישראלית במהלך המשט לעזה. הנשיא הסורי חזר על התנגדותו לשיחות ישירות ועקיפות של הפלסטינים עם ממשלת הכיבוש הישראלית.