עסקת העשור של גילת: רוכשת את וויבסטרים בכ-130 מיליון דולר

הרכישה היא הגדולה ביותר שביצעה גילת בעשור האחרון ןתמומן ממקורותיה העצמיים ■ העסקה מהווה אבן-דרך נוספת באסטרטגיית החברה להעמיק את נוכחותה בשוק הביטחוני

חברת גילת רשתות לוויין הדואלית ממשיכה להתרחב ומעמיקה את פעילותה בשוק הביטחוני-צבאי. היום דיווחה החברה, כי חתמה על הסכם לרכישת חברת ווייבסטרים (Wavestream) האמריקנית תמורת כ-130 מיליון דולר במזומן. גילת צופה, כי העסקה תושלם תוך 3 חודשים. גילת מציינת, כי העסקה תמומן ממקורותיה העצמיים.

רכישה זו, הגדולה ביותר שביצעה גילת במהלך למעלה מעשור, מתווספת לרכישה של חברת רייסאט אנטנה סיסטמס (RaySat Antenna Systems), שנחתמה בחודש מארס האחרון, תמורת כ-25 מיליון דולר. יצוין, כי גם רייסאט אנטנה סיסטמס מוכרת לשוק הביטחוני.

ווייבסטרים הינה חברה צומחת ורווחית, המפתחת ומייצרת ציוד לתקשורת לוויינית. החברה מייצרת ומשווקת מגברי מצב מוצק (SSPA) וממירי תדר (BUC). המוצרים נמכרים בעיקר לחברות אינטגרציה גדולות ומשמשים כמכלול במסופים לתקשורת באמצעות לוויין המשווקים על ידי חברות אלה ללקוחות בשוק הביטחוני בארצות הברית.

המוצרים של ווייבסטרים הם בעלי ביצועים איכותיים ומוכחים, המיועדים הן למערכות תקשורת לוויינית נייחות והן למערכות ניידות. מוצרי החברה מהווים רכיב משמעותי בחלק מתכניות ההצטיידות בתחום התקשורת של משרד הביטחון האמריקני, והיא נחשבת לספקית מובילה של מכלולים בשווקים בהם היא פועלת.

חברת גילת מצפה לצרף את הטכנולוגיה של ווייבסטרים לסל המוצרים הנמכר על ידי חברת הבת, SIGS (Spacenet Integrated Government Solutions) במגזר הממשלתי והביטחוני בארצות הברית.

לאחרונה פורסם כי ווייבסטרים זכתה בהזמנה בהיקף של כ-19 מיליון דולר לאספקת מוצרים החל מאוקטובר 2010 לחברת ג'נרל דינמיקס עבור הצבא האמריקני והמארינס. ההכנסות של חברת ווייבסטרים לשנת 2010 צפויות להגיע לכ- 70 מיליון דולר עם שיעורי רווחיות של EBITDA בטווח שבין 15%-20%.

עמירם לוינברג, יו"ר ומנכ"ל גילת, אמר היום: "חברת ווייבסטרים נחשבת למובילה עולמית באספקת מוצרי SSPA, ובעלת שיעורי צמיחה ורווחיות מרשימים בשנתיים האחרונות. הרכישה היא חלק מהאסטרטגיה של גילת להרחבת פעילותה מול משרד ההגנה האמריקני ומול גופים ביטחוניים נוספים בעולם, והיא משתלבת עם הרכישה הקודמת של חברת רייסאט, הפועלת בתחום האנטנות".

עם השלמת העסקה, ווייבסטרים תפעל כחטיבה עסקית נפרדת. ההנהלה של החברה תישאר בתפקידיה, והמנכ"ל, קליף קוק, ימשיך לנהל את החברה.

קליף קוק, מנכ"ל ווייבסטרים, ציין: "אנו גאים להצטרף לקבוצת גילת, ומצפים שיחד עם מעמדה החזק בשוק הלוויני ונוכחותה בשווקים הבינלאומיים השונים, יוכל כל צד ליהנות מחוזקותיו ויתרונותיו של הצד השני".