פועלים סהר מוכרת לאנטרופי פעילות מתן חוות-דעת להצבעות

הערכות: אנטרופי תשלם עבור הפעילות סכום של 2 מיליון שקל וכן 100 אלף שקל נוספים לכל חודש, למשך 12 חודשים, כך שמחיר העסקה יגיע ל-3.2 מיליון שקל בסך-הכול

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" לפני כחודש, דירקטוריון פועלים סהר החליט היום (ה') כי החברה תמכור את פעילותה בתחום מתן חוות דעת להצבעות באסיפות כלליות של חברות שני"ע שלהן נסחרים בבורסה לחברת אנטרופי יועצים העוסקת בתחום ניהול והערכת סיכונים, ובה מחזיקה חברת וואן 1 בכ-75%. וואן 1 הינה חברה הנמצאת בשליטת מחשוב ישיר של עדי אייל. פועלים שוקי הון שימשה כבנקאי השקעות של העסקה.

אנטרופי תשלם עבור הפעילות סכום של 2 מיליון שקל וכן 100 אלף שקל נוספים לכל חודש, למשך 12 חודשים, כך שמחיר העסקה יגיע ל-3.2 מיליון שקל בסך הכל.

שני האנליסטים המרכזיים של פעילות זו - מנהלת המחקר פרי שחר והאנליסט הבכיר איתי מקמל, יעזבו את פועלים סהר. בכוונת שחר ומקמל להקים פעילות עצמאית.

על פי ההסכם, אנטרופי תעניק ללקוחותיה שירותי חיווי דעה, באופן שלקוחות שיחפצו בכך יזכו לחבילת שירות כוללת הדומה לזו שסופקה להם בעבר.

נציין כי פועלים סהר היה הגוף המשמעותי היחיד מסוגו בשוק, והמוסדיים נטו לאמץ את המלצותיו כמעט אוטומטית. ההכנסות השנתיות של פעילות מתן חוות הדעת עומדות על 3.7 מיליון שקל בלבד, והרווח הנקי מסתכם בכ-2 מיליון שקל.

נציין כי כבר בחודש מאי פועלים סהר הודיעה כי תמכור את פעילותה בתחום מתן חוות דעת להצבעות באסיפות כלליות. ההחלטה התקבלה על רקע עמדת רשות ני"ע בדבר מגבלת נתח שוק בכל הקשור למתן חוות דעת לגבי דרך ההצבעה באסיפות כלליות של בעלי מניות ושל מחזיקי אג"ח, מקרב קרנות נאמנות, וכן על רקע עמדתה הציבורית של רשות ני"ע - לפיה בפעילות "פועלים סהר", בכל הקשור למתן חוות דעת לגבי דרך ההצבעה באסיפות הנ"ל, קיים חשש לאפשרות של ניגודי עניינים פוטנציאליים.

גל סטאל, מנכ"ל אנטרופי יועצים, מסר כי "רכישת פעילות היעוץ והמחקר מפועלים סהר הינה המשך טבעי להתרחבותה של אנטרופי ומהווה נדבך נוסף במסגרת מהלך כולל של הרחבת סל השירותים ובסיס הלקוחות של החברה". לדבריו, "אנטרופי ממשיכה לבסס את מעמדה כחברה מובילה בשוק היעוץ לניהול סיכונים בישראל".

"בחרנו להיכנס לתחום היעוץ לגופים מוסדיים לאור היכולות המקצועיות, הידע והניסיון המתאימים לתחום זה ולאור העובדה שמדובר בפעילות התואמת לשירותי היעוץ שהחברה מספקת. אנו ממקדים את פעילותנו במגזר הפיננסי ורואים בשירותים אלו הניתנים לגופים המוסדיים, סל שירותים איכותי ומשלים לפעילות הקיימת" אמר סטאל.

אנטרופי הוקמה ב-2005 והינה כיום מהחברות המובילות בישראל בתחום היעוץ בניהול סיכונים, בקרות וממשל תאגידי. אנטרופי מספקת שירותים בתחום עמידה בהנחיות רגולציה ובאזל 2, שירותי ביקורת הפנימית, IT Governance, יעוץ בתחום הציות, הלבנת הון ועוד.

חברת "פועלים סהר" הודיעה כי תמשיך במתן שירותיה הייחודיים ללקוחות המוסדיים, ביניהם קרנות פנסיה ותיקות, קרנות פנסיה חדשות, קופות גמל, קרנות השתלמות וחברות ביטוח. מגוון השירותים כולל שירותי ברוקראז' בבורסה לני"ע בת"א ובחו"ל באמצעות דסקים מתמחים, מערך משולב של שירותי מסחר ותפעול למנהלי תיקים, שירותי שערוך תיקי ני"ע בארץ ובחו"ל בתדירות יומית, שירותי משמרת, תפעול, ומחשב, וכן שירותי מחקר באמצעות מחלקת מחקר המסקרת ניירות ערך של חברות ציבוריות.

"פועלים סהר" חבר בורסה וחבר מסלקת הבורסה בבורסה לני"ע בתל-אביב וחבר במסלקת "יורוקליר" בבריסל.