למישהו יש אלטרנטיבת השקעה?

השווי הבורסאי של קידוחי רציו וישראמקו לא פחות מופרך מפנטהאוז במחיר 50 מיליון שקל

לפני הכל, מדובר בשאלה של אלטרנטיבות. שוק המגורים בשיא? מחירי הדירות הגיעו לקצה העליון? אבל מי בעצם לא? נכון לעכשיו, יותר ישראלים כנראה חוששים לגעת במדד תל אביב 25 בשיא היסטורי של 1260 נקודות, מאשר בדירת 3 חדרים בתל אביב ב-2 מיליון שקל. קשה להתווכח איתם.

קידוחי הים של רציו וישראמקו , שכבר מבטאים להן שווי 3 ו-6 מיליארד שקל, בהתאמה, לא פחות מופרכים מפנטהאוז במחיר 50 מיליון שקל במגדל שמשקיף עליהן משפת ימה של תל אביב.

כל העיניים - לפחות אלה של הזוגות הצעירים ושל אנשי בנק ישראל - נשואות בשבועות ובחודשים האחרונים לעבר עשרות אלפי המשקיעים שקנו כאן דירה להשקעה, ושכעת - בגלל העלייה הזוחלת בריבית, בגלל האיומים לתוספת במס למשקיעים, בגלל צפי לירידה קרובה במחירי הדירות וכו' וכו' - יחזירו אותן בחזרה לשוק ויאזנו את הביקושים.

רק שכרגע, כשהמשכנתא עדיין משלמת את עצמה בקלות יחסית בזכות מחירי השכירות העולים, כשמדדי הבורסה המובילים משלימים עלייה של כ-10% מתחילת שנה ואפילו מדדי האג"ח הסולידיים עלו בכ-12%, וכשאפילו שר האוצר מהגג על כך ש"אין פטנט או קונץ להורדת מחירים", ארבעה קירות נראים, לדאבונו של סטנלי פישר (והזוגות הצעירים המתוסכלים), כאפיק השקעה מאוד בטוח ומשתלם - ודאי באופן יחסי.