קן שוקלת להכריז על הדואר כמונופול בגישה למרכזי חלוקה

הודיעה בנוסף כי היא שוקלת להורות לדואר לפתוח את מרכזי החלוקה בפני מתחרים

הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, הודיעה היום (א') לחברת דואר ישראל כי היא שוקלת להכריז עליה כבעלת מונופול בגישה לנמעני מרכזי חלוקת דואר. הממונה הודיעה בנוסף כי היא שוקלת להורות לדואר לפתוח את מרכזי החלוקה בפני מתחרים.

כיום, מדווחת הרשות, חלק משמעותי מהציבור, רובו מתגורר בישובים קטנים ובפריפריה, אינו מקבל דברי דואר לתיבת המכתבים המצויה בביתו אלא נדרש לאסוף את דברי הדואר הנשלחים אליו במרכזי חלוקת דואר באזור מגוריו. במרכזים אלה מרוכזות עד אלפי תיבות מכתבים של נמענים שונים.

מבדיקת הממונה עלה כי הדואר מקיים לכאורה שליטה בלעדית בגישה למרכזים אלה לצרכי חלוקת דואר, שהיא בעלת חשיבות תחרותית מיוחדת בהקשר של שירותי חלוקת דואר כמותי, אשר נפתחו לפני מספר שנים לתחרות ומיועדים בעיקר למוסדות ציבור וחברות גדולות השולחות דברי דואר רבים.

לטענת הרשות, השליטה הבלעדית של הדואר במרכזי החלוקה גורמת לכך שחוץ ממנו, אין גורם שיכול להציע שירותי שילוח דואר לנמענים אשר תיבות הדואר שלהם מצויות במרכזי חלוקה ולכן מדובר לכאורה בהתנהלות מונופוליסטית.

הממונה גם טוענת כי השליטה הבלעדית של הדואר על הגישה למרכזי החלוקה גורמת לכאורה לפגיעה בתחרות ובציבור. המשמעות היא שמתחרי הדואר לא יכולים להציע ללקוחותיהם שירותי שילוח של מכתבים לנמענים אשר תיבות המכתבים שלהם מצויות במרכזי החלוקה.