הדולר הוסיף 0.3%: "צפוי תיקון משמעותי בתקופה הקרובה"

כך מעריכים בבנק ירושלים ■ השער היציג נקבע ברמה של 3.581 שקלים ■ האירו צונח בכ-1% ל-4.9796 שקלים, כשברקע העימות בין נגיד הבנק האירופי לעמיתו הגרמני

ההצהרות הלוחמניות של טרישה מאמש על "איחוד אחד, בנק אחד ומדיניות אחת" לא הצליחו להרגיע את השווקים - ושלחו היום את המטבע האירופי לירידה חדה של כ-1% מול השקל ביומו הראשון של שבוע המסחר במטבע חוץ היום. המטבע נסחר במגמה שלילית ברורה לאורך כל שעות היום ולבסוף נקבע שערו היציג ברמה של 4.9796 שקלים. בכך יורד פעם נוספת המטבע מתחת לרף 5 השקלים לאחר שבסוף השבוע שעבר עמד השער היציג של המטבע על 5.0294 שקלים.

הדולר, לעומת זאת, רשם היום התחזקות של 0.3% מול השקל כשהוא מטפס לשער יציג של 3.581 שקלים. בכך מתיישר שוק המט"ח המקומי עם המגמה העולמית - במסגרתה רושם הדולר התחזקות של כ-0.8% מול האירו ונסחר סביב 1.3862 דולר לאירו.

הדולר מתחזק גם מול מרבית המטבעות בעולם, למעט הכוכב הבלתי מעורער של זירת המט"ח - הין היפני, שדווקא רושם עלייה אל מול המטבע האמריקני בשיעור של 0.3%. שער החליפין עומד כעת על 81.235 ין לדולר.

בבנק ירושלים מעריכים כי בטווח הקצר ימשיך המטבע האמריקני להיחלש מול השקל, אך בקצב מואט, בעיקר על רקע המשך מגמת ההתערבות מצד בנק ישראל וכן בהתאם למגמה בעולם. עם זאת, כותבים כלכלני הבנק בסקירתם, "הדולר צפוי לתיקון משמעותי בתקופה הקרובה". בבנק צופים כי טווח המסחר הצפוי ינוע בין 3.551 ל-3.61 שקל לדולר.

[לאתר המט"ח]