מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס: אנחנו טובים יותר מגוגל

אמר בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"חות: "השיטה המשולבת של אפל מנצחת" ■ החברה דיווחה כי ברבעון האחרון זינקו רווחיה ב-70% ל-4.31 מיליארד דולר

סטיב ג'ובס, המייסד והמנכ"ל של חברת אפל , הפתיע אתמול והצטרף לשיחת הוועידה של החברה שהתקיימה לאחר פרסום הדו"חות הכספיים החזקים, בפעם הראשונה לאחר שנתיים שנעדר ממנה.

הסיבה, לטענתו, היא המכירות החזקות של האייפון והתחרות מול גוגל וחברות אחרות בתחום הטלפונים החכמים. הוא גם ירה חצים לעבר המתחרים ורמז שאפל טובה יותר ממתחרותיה.

הגישה של אפל בעיצוב התוכנה והחומרה עבור המכשירים שלה באה לידי ביטוי בחוויית משתמש טובה יותר, אמר ג'ובס. לעומת זאת, גוגל שמספקת את מערכת ההפעלה אנדרואיד ליצרניות סלולר יוצרת חווייה של "סחורה".

"אנחנו מאוד מחויבים לגישה המשולבת, לא משנה כמה פעמים גוגל תנסה לתאר אותה כסגורה. וכנראה שהגישה הזו מנצחת כשיש בקצה משתמש שרוצה מכשיר טוב שיפעל", אמר ג'ובס. "גם אם גוגל צודקת בעניין ה'פתוח' לעומת 'סגור' צריך לזכור שלא תמיד מערכות ההפעלה הפתוחות מנצחות".

אפל עקפה בגדול את התחזיות בוול סטריט בעיקר בזכות המכירות החזקות של ה-iPhone . החברה דיווחה בסיום המסחר אתמול (ב') כי ברבעון הפיסקאלי הרביעי זינקו רווחיה ב-70% ל-4.31 מיליארד דולר או 4.64 דולר למניה, לעומת 2.53 מיליארד דולר או 2.77 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה זינקו ב-67% ל-20.34 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו כי רווחי החברה של סטיב ג'ובס יסתכמו ב-4.1 דולר למניה על הכנסות של 18.9 מיליארד דולר.

החברה דיווחה כי מכרה ברבעון האחרון 4.2 מיליון מכשירי iPad אך האנליסטים ציפו כי החברה תדווח על מכירה של 4.7 מיליון מכשירים. לעומת זאת דיווחה על מכירה של 14.1 מיליון מכשירי iPhone לעומת צפי כי תדווח על מכירה של כ-11 מיליון מכשירים.

התחזית של החברה ביחס לרבעון הראשון בשנת הכספים 2011 עלולה לאכזב את המשקיעים מאחר שהחברה דיווחה כי היא מצפה שהכנסותיה יסתכמו בכ-23 מיליארד דולר וכי הרווח למניה ב-4.8 דולר, זאת בעוד שהאנליסטים ציפו כי תחזיות החברה יעלו לרווח של 5.07 דולר למניה. (נזכיר כי לאפל יש עבר של תחזיות שמרניות). נציין כי בעקבות האכזבה ממכירות האייפאד והתחזית השמרנית רושמת מניית אפל ירידה של 6% במסחר המאוחר.