ריי אוזי, האסטרטג הראשי של מיקרוסופט, פורש מתפקידו

אוזי לא היה אמור להיות המנכ"ל, ובכל זאת, התפקיד שלו, שבו לעיתים הוגדר כיורש של ביל גייטס, היה אמור להיות מספיק אטרקטיבי בכדי שימשיך איתו עד הפנסיה

"אני לא מתאים לתפקיד המנכ"ל. אני יותר הבחור הטכני, לא זה שמריץ את העסק", כך אמר בשנה שעברה בביקור בישראל ריי אוזי, ארכיטקט התוכנה הראשי של מיקרוסופט ומי שאחראי על החזון הטכנולוגי שלה.

אוזי, מספר 2 בחברה, לא היה אמור להיות המנכ"ל. ובכל זאת, התפקיד שלו, שבו לעיתים הוגדר כיורש של ביל גייטס, היה אמור להיות מספיק אטרקטיבי בכדי שימשיך איתו עד הפנסיה. אבל משהו קרה. אתמול שלח סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, דואר אלקטרוני אישי לכל עובדי החברה שבו הודיע על פרישתו של אוזי מהתפקיד.

אוזי הצטרף למיקרוסופט ב-2005 והחליף את גייטס כארכיטקט הראשי (CSA) וב-2006 הפך לנושא החזון הטכנולוגי של החברה. עם כניסתו למיקרוסופט כתב אוזי את אחד המסמכים שהוגדר לימים כטריגר ששינה את נקודת המבט של מיקרוסופט בנושא מחשוב הענן ובו פרס את משנתו בכל הנוגע לאספקת מוצרי התוכנה של החברה כשירותים מרחוק.

אוזי קיבל לידיו את העברתה של מיקרוסופט לעידן הבא, שבו מערכת הפעלה ואפליקציות משרדיות על שולחן המשתמש כבר אינן מבטיחות דבר. תחת אחריותו פותחה סביבת הפיתוח Azure שמובילה את האסטרטגיה של מיקרוסופט בנושא ענן המחשוב, והוא דחף פיתוחים נוספים שבהם היו מאפיינים של סביבת אספקת שירותים מרחוק כגון Live.

לא יעזוב מיידית

העזיבה, כך לפי באלמר, לא תהיה מיידית. אוזי יישאר בחברה בחודשים הקרובים כדי להעביר את הצוות והפרויקטים שלו לחטיבות העסקיות. במשך התקופה הקרובה הוא יעסוק בקידום תחום הבידור במיקרוסופט והתפקיד של ארכיטקט התוכנה הראשי לא יאויש עוד.

העזיבה של אוזי מגיעה לאחר גל פרישות של בכירים בחברה לאחרונה ובהם רובי באך וג'יי אלארד, נשיא וסגן נשיא, בהתאמה, של חטיבת הבידור וההתקנים, וכן סטיבן אלופ, שעבר לנהל את נוקיה.

פרישה של מי שמוגדר כמספר 2 והיה אחראי על החזון העתידי, אינה יכולה לבשר טובות. בסיטיבנק הגדירו את העזיבה כמפתיעה מבחינת התזמון, אך לא בעצן התרחשותה, אך היו גם מי שראו את הנושא אחרת.

בסוף 2009 ערך האנליסט מארק אנדרסון, שמפיץ את Strategic News Service, את ארוחת הערב השנתית שלו ובה פרסם את תחזיותיו לשנה הקרובה. חלק מהתחזיות נגע למיקרוסופט, ובמיוחד למיזוג שבין האסטרטגיה של מיקרוסופט לעסקים ולצרכנים הפרטיים.

"יהיה פער הולך וגדל בין שני השווקים האלו", חזה אנדרסון. הוא העריך כי אוזי, שראה את המיזוג בין שני השווקים כחזון "שלושת המסכים והענן", במסגרתו תספק מיקרוסופט למשתמשים את אותם השירותים בכל התקן עם ענן מחשוב ברקע, עשוי לפרוש כבר בזמן הקרוב משום שהאסטרטגיה הזו "לא הגיונית".