פשרה לילית עם עובדי מכתשים: המו"מ עם הסינים יוקפא לשבוע

העובדים התחייבו להקפיא בתמורה הקמפיין נגד דנקנר ■ במהלך השבוע הקרוב ינהלו הצדדים, בתיווכו של עופר עיני, מו"מ בנוגע להתייעלות בחברה ולהבטחת מקומות העבודה בארץ

הנהלת אי.די.בי תקפיא את המו"מ למכירת מכתשים-אגן לידי חברת כימצ'יינה הסינית למשך שבוע, ואילו ועדי העובדים יקפיאו במקביל את הקמפיין האישי והאגרסיבי שתוכנן כנגד היו"ר והבעלים של אי.די.בי, נוחי דנקנר. כך הודיעו הלילה (ג') נציגי ההנהלה והעובדים, בתום פגישה שהתקיימה בלשכתו ובתיווכו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני.

בשבוע הקרוב, כך הודיע הדובר של הוועדים, יתנהל מו"מ אינטנסיבי "על השארת 4,000 מקומות העבודה בישראל". נזכיר כי אתמול הבהיר דנקנר כי מפעלי הייצור באשדוד וברמת חובב יישארו בכל מקרה בישראל גם במקרה של עסקה עם הסינים, אך העובדים מצידם חייבים להכיר בצורך של החברה להתייעל. יו"ר ועד העובדים של מכתשים אגן, יעקב כהן, אמר הלילה: "אני שמח על כך שנוחי דנקנר הבין כמה העובדים נחושים לשמור על הבית. אני מצפה שדנקנר יוכיח כי מעבר להיותו איש עסקים הוא גם ציוני הדואג לאינטרסים של ישראל והישראלים, ולא יפקיר את עתידן של 4000 משפחות ושל הנגב". יצוין כי העובדים טוענים כי מזה 3 שנים הם מבקשים להוציא לפנסיה מוקדמת עשרות עובדים בני 55 ומעלה, אולם הנהלת מכתשים היא זו שסירבה לדבר בשל העלויות הגבוהות.

העובדים, באמצעות מנהלי הקמפיין שלהם - איתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ', ביצעו תרגיל מרשים אמש: בדיוק בזמן הפגישה עם ראשי מכתשים, בה השתתף גם מנכ"ל אי.די.בי חיים גבריאלי, הם חשפו בערוץ 2 את הסלוגן של שלטי החוצות שאמורים היו להופיע ברחבי הארץ כבר השבוע: "נוחי, תהיה ציוני, אל תמכור 4,000 עובדים לסינים". על פי מקורות מקרב העובדים, המהלך הזה עורר לחץ מצד ראשי החברה.