משרד הפרסום של "פירמה" ל-2010: מקאן-אריקסון

למקום השני הגיע באומן-בר-ריבנאי, ולמקום השלישי - שלמור-אבנון-עמיחי Y&R ■ פרויקט בתמונות - הדירוג המלא

מקאן-אריקסון הוא הזוכה בתואר "משרד הפרסום של השנה" בגיליון מיוחד של מגזין "פירמה". למקום השני הגיע באומן-בר-ריבנאי, ולמקום השלישי - שלמור-אבנון-עמיחי Y&R.

לדירוג המלא - פרויקט בתמונות

ב"פירמה" המשיכו את המסורת שהחלה בשנה שעברה, ובה יוצר מודל ייחודי המודד את הישגי כל משרדי הפרסום הישראליים.

הפרויקט, בין השאר בהשראת Agency of the year של כתב העת הידוע "Advertising Age", הוא מורכב ומשוכלל. הוא מקפל בתוכו שורה של נתונים אמפיריים הבודקים מגוון ביצועים של המשרדים בשנה החולפת - החל מבדיקה של הצמיחה על-פי מספר זוויות השקפה, פרסים, נחשקות ומעמד בעיני עובדים ולקוחות, נאמנות לקוחות, שיחה ברשת, זכירות ואהדה לפרסומות ועוד.

הרוב המכריע של המשקל (80%) הוא ניתוח ביצועים של המשרדים בין ספטמבר 2009 לספטמבר 2010. נתונים שאספנו וניתחנו באמצעות שורה של גופים: מכון הגל החדש, יפעת בקרת פרסום, טוויסטד פליי, גיאוקרטוגרפיה ומכון "מידע שיווקי סי.איי".

מיעוט המשקל ניתן למערכת "פירמה", שהתייחסה קודם כל לנתונים ועליהם הוסיפה בחינה עמוקה יותר של המגמה שעוברת על כל משרד, המיצוב שלו, מטרותיו, הישגיו וכישלונותיו, שדרת הניהול שלו, ועוד אספקטים שקשה לכמת באמצעים אחרים.

יהיו כאלה שיחשבו, אגב, שהעובדה שמקאן-אריקסון הוא מוביל הדירוג אינה מרגשת, מחדשת או מפתיעה. לא כך הוא. דווקא בשל עוצמתו ונתח השוק שלו הרשימו הביצועים של מקאן השנה במיוחד (בבחינת "לאן אפשר להתקדם כבר ממקום ראשון ממילא"), ולא פחות מפתיעים כמה מהמקומות האחרים בדירוג, שמשקפים שנה מעניינת מאוד שעברה על הענף. כך גם הזינוק המרשים לבאומן-בר-ריבנאי, שהגיע כאמור למקום השני במדד.